Jistě jste zaznamenali, že před nedávnem se v Google Analytics v sekci Cílové publikum objevila nová záložka s názvem Skupinová analýza. Je stále ještě v beta verzi a jejím předmětem zájmu jsou tzv.…
Nikdo z nás nemá rád, když na něj při hledání s očekáváním určitého obsahu vyskočí něco takového: Chybové stránky (404) se objevují neustále a jsou nepříjemné jak pro uživatele, tak z hlediska…
Slyšeli jste někdy o “hitu” ve spojení s Google Analytics? Ne? Nezoufejte :) Zjednodušeně řečeno, v názvosloví Google Analytics se jedná o jakousi základní měřitelnou jednotku, neboli interakci, která způsobí odeslání dat…
Systém Google Analytics kromě obrovské škály různých statistik obsahuje i možnost měřit vyhledávání na vlastním webu. Ve svých přehledech vám pak odkryje seznam všech výrazů, které uživatelé na vašem…
Novinky, tipy, rady, návody a plno dalších zajímavostí ze světa Google Analytics se dočtete na našem blogu
Pokud chceme zkoumat jen určitou množinu uživatelů či návštěv v Google Analytics, využijeme pro to právě segmenty, neboli nedestruktivní filtry (pouze filtrují, ale nemění údaje). Segmentem mohou být například…
Před několika dny jsme na našem webu primakurzy.cz zprovoznili funkci Vyhledávání na webu, tedy vyhledávání v rámci všech URL stránek našeho webu. Důvod byl jasný, web to již vyžadoval…
Prohlížím si takhle jednoho dne statistiky naší Primaautopůjčovny. Chci se podívat na její návštěvnost z jednotlivých měst ČR a tam na mě v Geografických údajích – Lokalitě vykukuje podivná návštěvnost z Brazílie…
V rámci vnitřní hierarchie Google Analytics patří výběry dat na konec pomyslného řetězce Účet Google Analytics -->Služba --> Výběr dat. K čemu vlastně slouží? Jak je možné, že…
V sekci Tok návštěvníků v Google Analytics, kterou jsme si představili již v dřívějším článku, se nám nabízí graficky zpracovaný přehled pohybu uživatelů na našem webu. Vyčteme z něj, zda se uživatelé…
Které body na konverzních trasách jsou pro váš obchod nejdůležitější? V sekci Konverze --> Atribuce --> Nástroj porovnávání modelů se nalézá nástroj, který vám umožňuje důležitost jednotlivých kanálů porovnat, přesněji vyjádřeno porovnat…
Jak se vaši uživatelé seznámili s vaší značkou (stránkou)? Vyhledali ji na Googlu, narazili na ni náhodou přo hledání konkrétních produktů či služeb nebo se o ní třeba dočetli ve…
Sekce Elektronický obchod poskytuje informace o produktech, které uživatelé na vašich stránkách nakupují (množství, tržby) a údaje o transakcích. Díky těmto informacím získáte představu o nejprodávanějších a také nejméně prodávaných produktech, o tom, kolik…
Pokaždé, když uživatel splní určitý cíl, zaznamená se v účtu Google Analytics konverze. Abyste mohli v Google Analytics měřit konverze cílů, musíte nejprve nějaké cíle definovat. Cíle si nastavíte podle vlastních…
Pomocí Experimentů s obsahem stránky vám systém Google Analytics umožňuje otestovat až deset variant dané stránky. Například které verze vstupní stránky dosahují nejlepších výsledků v oblasti konverzí (splnění cílů) nebo…
Pod pojmem Událost si představte například spuštění videa, stažení souboru, či kliknutí na reklamu na vašich stránkách. Jsou to takové interakce uživatele s webem, které je možné měřit nezávisle…
Vyhledávání na webu využijete v případě, že používáte interní vyhledávání na stránkách – například bílé pole s lupou v pravém horním rohu na screenu 1. V této sekci Google Analytics zjistíte, co…
Tato sekce Google Analytics se zaměřuje na obsah vašeho webu, a to zejména ve vztahu k jeho uživatelům – napoví vám, jak s obsahem „naložit“ tak, aby splňoval právě jejich očekávání…
V Google Analytics můžete nově také zjistit, kolikrát a na jaká klíčová slova se vaše stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, včetně průměrných pozic daných klíčových slov. Jediné, co je…
O důležitosti sociálních sítí v dnešní době není třeba pochybovat. A to ani z marketingového hlediska. Jak měřit vliv a efektivitu aktivit na nich? Podívejme se v Akvizici do záložky Sociální. Přehled…