Pod pojmem Událost si představte například spuštění videa, stažení souboru, či kliknutí na reklamu na vašich stránkách. Jsou to takové interakce uživatele s webem, které je možné měřit nezávisle na načítání stránky. Lze je použít pro měření jak webů tak aplikací. Nastavení jejich měření je trochu náročnější, ale pokusme se jím úspěšně „prokousat“.
Jak tedy na implementaci? V první řadě je nutné, abyste na svém webu měli připojený script jQuery v hlavičce stránky
. Toho docílíte vložením tohoto scriptu do hlavičky vašeho webu:="http://code.jquery.com/jquery-1.11.0.min.js" >
Nyní je potřeba přiřadit identifikátor id k prvku, který chcete měřit (tlačítko, soubor ke stažení apod). Pojmenovat si ho můžete libovolně, my jsme zvolili název "testanalytics".
Například:
Takto například vypadá vložený na stránce (screen 1):
SCREEN 1
Nyní, když máme přiřazený identifikátor testanalyticsv prvku (odkazu) na stránce, nastavíme skript, který nám bude odesílat události do Google Analytics přesně tak, jak potřebujeme. Script pro Vaší představivost může vypadat takto:
$('#testanalytics').on('click', function() {
ga('send', 'event', 'button', 'click', 'Spodni tlacitko rezervovat - na HP');
});
Ve scriptu budeme měnit pouze 4 základní funkce:
Příklad pojmenování v našem scriptu:
Nyní je potřeba vyplněný script vložit na stránku do zdrojového kódu někam pod prvek (odkaz), který měříme, ideálně před konec body -