Nová funkcionalita Google Analytics umožňuje mít přehled nad náklady na jednotlivé placené kanály a tržbami, které se jich týkají. Prozatím je v beta verzi. Přehled Analýza nákladů by měl zachycovat…
Jak upravit URL pro účely trackování odkazů jsme si ukázali v minulém článku. Používá se k tomu Google Analytics URL Builder (Nástroj pro tvorbu adres URL). Vysvětlili jsme si, co…
Představili jsme si různé typy zdrojů (kanály) návštěvnosti webových stránek. Víme ale, jak fungují? Respektive, co udělat pro to, abychom si dokázali změřit například návštěvnost, kterou na náš…
Po Cílovém publiku se postupně přenesme do další podstatné složky Přehledu Google Analytics, Akvizicí. Jak název napovídá, budeme se zde zabývat získáváním návštěvnosti pro náš web, tedy různými…
Technologie Budete-li vědět, jaké technologie používají vaši uživatelé, budete lépe schopni vyladit aktuální verze nebo zvážit možné další implementace. Chcete-li si ověřit, zda váš web vypadá dobře a je…
Podívejme se dnes na kategorii Chování, která, jak z názvu plyne, monitoruje chování uživatelů našeho webu – zjednodušeně řečeno četnost a intenzitu jejich „výskytu“ na webu. Co nás tedy čeká…
Lokalita nám nabízí přehled ve formě mapy a pod ní číselných hodnot vztahujících se k jednotlivým lokacím. Na screenu 1 vidíte, že největší návštěvnost našeho webu primaautopujcovna.cz přichází z České republiky.…
Odkud jsou naši uživatelé a jakými jazyky mluví? Proč bychom se o tyto ukazatele vůbec měli zajímat a jak nebo v čem nám mohou pomoci? Jděte do sekce Cílové publikum >Geograficky…
Podívejme se na poslední podrubriku Cílového publika, Tok uživatelů. Je krásným znázorněním toho jak se uživatelé na našich stránkách pohybují a orientují. Při troše selského rozumu z ní můžeme odvodit…
Demografické údaje V sekci Demografické údaje se nachází tři kategorie: Přehled, Věk, Pohlaví. Přehled nám již tradičně nabízí souhrn všech těchto údajů, zatímco další dvě je separátně rozpracovávají.…
Záložka Cílové publikum je velmi rozmanitá a zajímavá. Obsahuje dvě hlavní rubriky – Přehled a Tok uživatelů – nabízejících široké spektrum informací o našich uživatelích. Můžeme si je rozfiltrovat například dle…
V minulém článku jsme se seznámili s tím, co je nutné zajistit, chceme-li měřit demografické údaje o našich uživatelích. Jak je tomu konkrétně se zmíněnou úpravou zdrojového kódu? Není to příliš složité.…
Sekce Cílové publikum v sobě skrývá hned několik záložek s velmi zajímavými a užitečnými metrikami. Obecně vzato nabízí informace o tom, kdo tvoří Vaše publikum, jak se toto publikum na vaše stránky…
Poslední ukazatele v rámci funkce V reálném čase, Události a Konverze, jsou relativně novou záležitostí. K čemu jsou dobré? Události Událostmi se rozumí například stažení položek, kliknutí na mobilní reklamy, používání Flash…
Ukazatele V reálném čase nám dokáží poskytnout mnoho užitečných informací. O tom jsme se již přesvědčili minule. Dnes je tady několik dalších tipů, co sledovat. Lokality Jak název napovídá,…
Zajímá vás, kolik lidí si právě teď prohlíží vaše stránky, odkud jsou, z jakých zdrojů na vaše stránky přišli nebo třeba jaké konverze provedli? Navštivte na kartě Přehledy v levém…
Věděli jste, že v přehledech Google Analytics si můžete trvale zvýraznit důležitá data a mezníky? Že ne? Je to jednoduché. Slouží tomu tzv. poznámky (Annotations). Zkusme si například označit den…
Pojďme na slíbenou praktickou ukázku toho jak si aktivovat a nastavit minule zmíněného „asistenta“ v Google Analytics, jinými slovy jak si vytvořit své vlastní upozornění. Je dobré vědět, že vlastní…
Co se skrývá v nabídce Informační události? Tato služba Google Analytics mi připadá velmi užitečná, považuji ji za jakýsi stručný a chytrý alarm, který upozorňuje na výraznější statistické odchylky (např.…
Podívejme se dnes na Panely podrobněji a vytvořme si vlastní Panel s názvem „Testovací panel“. - klikněte na volbu Panely (SCREEN 1) a podvolbu +Nový panel SCREEN 1 - chcete-li úplně…