Vyhledávání na webu využijete v případě, že používáte interní vyhledávání na stránkách – například bílé pole s lupou v pravém horním rohu na screenu 1. V této sekci Google Analytics zjistíte, co uživatelé hledají, když přijdou na vaše stránky a na základě těchto údajů můžete provést některá opatření za účelem zvýšení míry konverze.
V podsekci Využití zjistíte přesný počet i procentuální podíl návštěvníků, kteří využívají hledání na vašich stránkách. V případě jiného webu na screenu 2 je to pouze necelých 10%. Důvodem může být například umístění vyhledávacího okna relativně daleko od části s produkty. Využijte také sekci Vyhledávací dotazy, abyste zjistili, co uživatelé na vašich stránkách nejvíce vyhledávají (a co se tedy nejvíce prodává) a jak to vlastními slovy nazývají (screen 3). Tyto vyhledávací dotazy se pak mohou shodovat s dotazy, které uživatelé zadávají při klasickém vyhledávání na internetu. Pokud je pak zahrnete do svých placených kampaní jako klíčová slova, můžete tím lépe zacílit, respektive zacílit na nejvnímavější publikum.
Sekce Stránky (screen 4) obsahuje seznam stránek vašeho webu, na kterých uživatelé prováděli vyhledávání. Úvodní stránka je taková, na které uživatel zadal vyhledávací dotaz. Pokud některou z těchto stránek rozkliknete, uvidíte vyhledávací dotazy, které na ní uživatelé zadávali (screen 5). Nad tabulkovým přehledem si můžete zvolit primární dimenzi Cílová stránka, což je stránka zobrazená po kliknutí na stránku s výsledky.
Na závěr si pojďme vysvětlit ještě ostatní metriky tabulkového přehledu (screen 4):