- 

Google Analytics XXXVI. - Výběry dat

V rámci vnitřní hierarchie Google Analytics patří výběry dat na konec pomyslného řetězce Účet Google Analytics --> Služba --> Výběr dat. K čemu vlastně slouží? Jak je možné, že v rámci jedné služby mohu mít více výběrů dat?

Google Analytics funguje tak, že pro každou novou službu automaticky vytvoří nefiltrovaný výběr dat, který zahrnuje veškeré údaje o návštěvnosti, které GA automaticky měří. Může se však stát, že tato data chcete zúžit, upřesnit apod. Půjdete a vytvoříte si proto různé filtry. Jenže jak to udělat, abychom i přes to měřili zároveň i ta původní nefiltrovaná data?

Řešením je vytvoření nového výběru dat v rámci dané služby. Stávající výběr jednoduše zkopírujete a pro vzniklou kopii nastavíte potřebné filtry. Na hlavní kartě Správce vyberte účet --> službu --> a konečně výběr dat, který chcete kopírovat. Ve sloupci VÝBĚR DAT klikněte na Nastavení zobrazení --> a klik na Kopírovat výběr datv pravém horním rohu obrazovky (screen 1). Nový výběr si pojmenujte a klikněte na Kopírovat výběr dat (screen 2). Já jsem zvolila název Primaautopůjčovna bez mojí IP, jelikož chci z měření vyloučit vlastní návštěvnost (naši místní IP).

SCREEN 1                                                                                SCREEN 2

    
screen2

V tomtéž sloupci (VÝBĚR DAT) klikněte na Filtry (screen 3) --> +Nový filtr a můžete začít filtrovat data pro svůj nový výběr dat.

SCREEN 3

Zvolte název filtru, vyberte z předdefinovaných (na tento jednoduchý úkon není třeba tvořit vlastní složitější filtr) a následně vyberte možnosti Vyloučitprovoz z IP adreskteré se rovnají --> do okénka IP adresa vyplňte svoji IP adresu, kterou chcete z výsledků měření vyloučit --> Uložit (screen 4).

SCREEN 4

To je vše. Mimochodem, na kartě Home si můžete ověřit, že tam Váš nový filtrovaný výběr dat skutečně je a funguje (screen 5) ;)
SCREEN 5