Nová funkcionalita Google Analytics umožňuje mít přehled nad náklady na jednotlivé placené kanály a tržbami, které se jich týkají. Prozatím je v beta verzi. Přehled Analýza nákladů by měl zachycovat návštěvnost, náklady a tržby pro jednotlivé placené kanály. Automaticky vypočítávat marži, RPC (Revenue Per Click / příjem na kliknutí) a návratnost investice (Return of Investment / ROI).
Na screenu 1 se nám zobrazují poněkud odlišné parametry. Všimněte si placené CPC reklamy, kterou jsme v únoru loňského roku spustili na kratší časové období (14 dní). Dle Google Analytics na kampaně „pujcovna dodavek“ a „autopujcovna dodavek“ přišlo za toto období 99 a 13 uživatelů.
Podíváte-li se na tyto sestavy přímo do Google AdWords (screen 2), zjistíte, že tato čísla s minimální odchylkou souhlasí. Sekce Analýza nákladů zatím nabízí tytéž statistiky jako systém AdWords. Po rozkliknutí sestavy v AdWords (screen 3) se navíc dozvíte konkrétní návštěvnost přes jednotlivá klíčová slova, což Analýza nákladů neumožňuje.
Přehled neměří pouze kanál „google/CPC“ (AdWords), ale i jakýkoli libovolný další kanál, pokud pro něj nahrajete údaje o nákladech (např. náklady a výkony pro kampaně a klíčová slova na jiných vyhledávačích než Google). Propojíte-li účty AdWords a Google Analytics a pokud importujete údaje o nákladech AdWords do prohlíženého výběru dat (funkce Import údajů o nákladech je však zaváděna postupně a zatím není možné ji otestovat), údaje z AdWords se zobrazí.
Můžeme si zatím ukázat jak propojit účet Google AdWords s účtem Google Analytics. Postupujte podle následujících kroků: