- 

Google Analytics XXIV. - Analýza nákladů

Nová funkcionalita Google Analytics umožňuje mít přehled nad náklady na jednotlivé placené kanály a tržbami, které se jich týkají. Prozatím je v beta verzi. Přehled Analýza nákladů by měl zachycovat návštěvnost, náklady a tržby pro jednotlivé placené kanály. Automaticky vypočítávat marži, RPC (Revenue Per Click / příjem na kliknutí) a návratnost investice (Return of Investment / ROI).

Na screenu 1 se nám zobrazují poněkud odlišné parametry. Všimněte si placené CPC reklamy, kterou jsme v únoru loňského roku spustili na kratší časové období (14 dní). Dle Google Analytics na kampaně „pujcovna dodavek“ a „autopujcovna dodavek“ přišlo za toto období 99 a 13 uživatelů.

SCREEN 1

Podíváte-li se na tyto sestavy přímo do Google AdWords (screen 2), zjistíte, že tato čísla s minimální odchylkou souhlasí. Sekce Analýza nákladů zatím nabízí tytéž statistiky jako systém AdWords. Po rozkliknutí sestavy v AdWords (screen 3) se navíc dozvíte konkrétní návštěvnost přes jednotlivá klíčová slova, což Analýza nákladů neumožňuje.

SCREEN 2                                                                                   SCREEN 3

   
SCREEN3_ADW_KW_pujcovna_dodavek

Přehled neměří pouze kanál „google/CPC“ (AdWords), ale i jakýkoli libovolný další kanál, pokud pro něj nahrajete údaje o nákladech (např. náklady a výkony pro kampaně a klíčová slova na jiných vyhledávačích než Google). Propojíte-li účty AdWords a Google Analytics a pokud importujete údaje o nákladech AdWords do prohlíženého výběru dat (funkce Import údajů o nákladech je však zaváděna postupně a zatím není možné ji otestovat), údaje z AdWords se zobrazí.

Můžeme si zatím ukázat jak propojit účet Google AdWords s účtem Google Analytics. Postupujte podle následujících kroků:

  1. Jděte na hlavní kartu Správce (screen 4a) -> prostřední sloupec SLUŽBA -> Propojení produktů -> Propojení účtu AdWords
  2. Vyberte zaškrtávací políčka vedle účtů AdWords, které chcete propojit se službou Analytics a klikněte na Pokračovat(screen 4b).
  3. V části Konfigurace propojení zadejte název skupiny propojení (= váš emailový účet) pro identifikaci skupiny propojených účtů AdWords a pod tím v Propojené výběry dat zaškrtněte kolonku Všechny údaje o webu (screen 4c). V Pokročilém nastavení ponechte zaškrtnutou doporučenou variantu (Aktivovat automatické značkování).
  4. Klikněte na tlačítko Propojit účty.

SCREEN 4a                                                                                     SCREEN 4b

       
Screen4b

SCREEN 4c