Google vychází uživatelům mobilních zařízení vstříc tím, že jim ve vyhledávání lépe zpřístupňuje výsledky „mobile-friendly“ webů a umožňuje tzv. App Indexing, díky němuž můžete „nechat vyplout na povrch“ (do…
Díky nástroji Google Webmaster ToolsGoogle Webmaster Tools dohledáte, přes které vyhledávací dotazy přichází návštěvnost na váš web. Konkrétně v sekci Návštěvnost z vyhledávání – Analýza vyhledávání, či odtud se ještě…
Je tomu již delší dobu, kdy jsme se zabývali sekcí Google Webmaster Tools s názvem Návštěvnost z vyhledávání a její první kategorií Vyhledávací dotazy. Tu byste nyní už hledali marně. Google…
Znáte situaci, kdy v rychlosti hledáte recept na výborné kuře a jen tak si do Google zadáte 2 vcelku nezajímavá slova “recept kuře”. Ačkoliv slova jsou nezajímavá výsledky vyhledávání s fotografií…
Nedávno jste si na našem blogu mohli přečíst článek o tom, jak využít Zvýrazňovač dat, tedy sekci Google Webmaster Tools, která dělá z vkládání mikrodat na webové stránky doslova jednoduchou…
Pokud Google při prohledávání a indexování vašich stránek nalezne možné problémy jako chyby v názvech stránek, duplicitní značky na více stránkách či neindexovatelný obsah (např. multimediální soubory, videa apod.), upozorní…
Velmi důležitou záložkou ve Google Webmaster Tools je Vzhled vyhledávání. Pojďme se v následujících dvou článcích podívat podrobněji, co nám nabízí. Strukturovaná data V sekci Strukturovaná data dostanete přehled všech…
Google Webmaster Tools se skýtá možnost vytvořit si vlastní vyhledávač pro vyhledávání (nejen) na svých stránkách. Zejména užitečné vám to bude, máte-li například web se spoustou obsahu. Usnadníte…
V Google Webmaster Tools v záložce Další zdroje nalezneme několik dalších užitečných kategorií. Pojďme navázat na předchozí tři články a blíže se seznámit i s ostatními nástroji: Adresář míst Google Jde o záložku, pod…
Další sekce Google Webmaster Tools, která souvisí s microdaty (Schema.org). Ta si můžete chtít přidat také do e-mailů pro zdůraznění důležitého obsahu. V části Testování značek pro e-mail si lze ověřit,…
V minulém článku jsme si ukázali jak ručně přidat microdata na svůj web. Je to spolehlivá, i když trochu pracnější metoda. Pokud se vám zdá příliš složitá, můžete využít pomoc…
Nástroj na testování strukturovaných dat Pokud Google vaším stránkám dobře rozumí a považuje je za kvalitní, může vytvořit tzv. strukturované úryvky (screen 1 – výpis kurzů s termíny pod popiskem).…
Pomocí nástroje Google Webmaster Tools v sekci Procházení --> Parametry adres URL můžete Googlu sdělit, jak má pracovat s adresami URL, které nabízejí stejný obsah. Konkrétně se jedná například o adresy generované…
Podobně jako soubor robots.txt, sitemapu nalezneme jednoduše zadáním naší domény do adresního řádku a připsáním koncovky sitemap.xml – např. www.primaautopujcovna.cz/sitemap.xml. Pomocí souboru sitemap.xml poskytujete prohledávačům seznam stránek na vašem…
Jak jsem slíbila v minulém díle, je čas se seznámit blíže se souborem robots.txt. Jedná se o soubor – textový dokument - který obsahuje instrukce pro prohledávače (roboty). Slouží k usnadnění…
Co je to robot? Jak s ním spolupracovat a přispět tím například k lepšímu fungování webových stránek či jejich hodnocení vyhledávačem? Podívejte se v nástroji Google Webmaster Tools do sekce Procházení.. V následujících…
Obsahová klíčová slova V Obsahových klíčových slovech naleznete nejvýznamnější klíčová slova (dle frekvence jejich výskytu na stránkách) a jejich gramatické varianty, které Google na vašich stránkách při procházení nalezl. Kliknutím…
Sekce Stav indexu poskytuje statistiky o URL adresách daného webu zaindexovaných Googlem za poslední rok. Zahrnuje pouze adresy URL spojené s ověřenou verzí daného webu (tak jak jste jej ověřili…
Pokud provozujete vícejazyčnou webovou prezentaci, nebo web(y), které jsou určené uživatelům konkrétní země (konkrétnímu jazyku), vyhledávač nemusí správně identifikovat tu pravou jazykovou mutaci. Aby se ve výsledcích vyhledávání…
(Sekce Návštěvnost z vyhledávání) Interní odkazy V této rubrice se nachází přehled odkazů v rámci vašeho webu. Nejedná se tedy o externí odkazy, které propojují váš web s jiným, ale o interní odkazy, které…