Díky nástroji Google Webmaster ToolsGoogle Webmaster Tools dohledáte, přes které vyhledávací dotazy přichází návštěvnost na váš web. Konkrétně v sekci Návštěvnost z vyhledávání – Analýza vyhledávání, či odtud se ještě můžete přepnout do původního přehledu Vyhledávací dotazy.
V tomto starším přehledu si můžete nastavit filtr a vygenerovat například všechna brandová klíčová slova – vyfiltrujte jednoduše dotazy, které obsahovaly název brandu. Můžete pak porovnat návštěvnost těchto slov oproti ostatním nebrandovým z organického vyhledávání na Google.
SCREEN 1
Kliknete-li na některý z vyhledávacích dotazů, zjistíte pak, na které vstupní stránky vedly.
Tentýž přehled vyhledávacích dotazů, který naleznete v Google Webmaster Tools, je k dispozici také v Google Analytics, a to v části Akvizice – Optimalizace pro vyhledávače – Dotazy(screen 2). Projděte jejich seznam, abyste zjistili, zda v něm například nechybí nějaká důležitá klíčová slova, která bude tudíž potřeba doplnit na váš web. Porovnáte-li zobrazení a míru prokliku (CTR), můžete také odhalit slova, která by se dala ještě více podpořit (slova s vysokou mírou zobrazení a nízkou mírou prokliku) a zvýšit tak atraktivitu obsahu svých stránek, aby na ně uživatelé klikali.
SCREEN 2
Image courtesy of renjith krishnan at FreeDigitalPhotos.net