Často potkávám mnoho manažerů a nebo majitelů firem, kterým spravuje online marketing malá a nebo velká agentura. Ve vší podstatě na tom nezáleží, zda má agentura dva nebo desítky specialistů na internetový marketing. Záleží pouze na zkušenostech lidí, počtu klientů internetové agentury, umění plánovat a celkovému přístupu agentury ke klientům.
Bohužel nejčastější „nešvar“ majitelů firem je ten, že i když vidí (nechtějí vidět) někdy „podstatné“ chyby ve svých PPC kampaních, remarketingu či jiných oblastech online marketingu, tak strach z výměny agentury a propadu návštěvnosti a potažmo i tržeb je tak velký, že se raději ke změně neodhodlají.
A tady je kámen úrazu a to je ten jak tedy poznat, že agentura neodvádí dobrou práci v oblasti online marketingu?
Pojďmě si ukázat v pár bodech, které věci by si měla kvalitní agentura hlídat a na co by si majitelé firem měli dávat pozor.
První místa ve vyhledávačích v PPC reklamě na klíčová slova
Zkuste si zadat např. 10 vašich top produktů na kterých jste domluveni s agenturou, že má dělat PPC reklamu a prověřte, zda jsou vaše inzeráty koncipovány správně a jsou na prvních top pozicích v placené části ve vyhledávačích Google a Seznam.cz. Pokud tomu tak není řekněme u více jak 3 produktů z 10 (nelze věřit, že všechny vždy budou na topu :-) ), tak si agentura asi nehlídá pozice a vás tak připravuje o potenciální zákazníky.
Ukázka
Např. mezi top produkty, které se velmi dobře v česku prodávájí patří Iphone 6s 64GB (1505 hledání měsíčně na Seznam.cz). Na tento dotaz se objeví mobilni-telefony.Heureka.cz na první pozici, což je dobře. Což už však dobře není, tak je např. špatný koncept rozšíření reklam o tzv „Odkazy na podstránky“. Zde by místo „Pouzdra na mobily“, „Neoriginální baterie“ mělo být spíše rozdělení na Iphone 6S 64GB Gold, Iphone 6S 64GB Silver, Iphone 6S 64GB Space Grey atd. Z hledaného dotazu totiž víme, že uživatel hledá konkrétní typ mobilního telefonu a další nejčastější co lidé hledají k tomuto telefonu jsou jeho barevná provedení. Proto odkazy na podstránky by neměly být na příslušenství ke všem mobilním telefonům a to dokonce různých značek, ale ke konkrétním barvám. Uživateli tedy není formou kvalitních odkazů na podstránku zrychlen výběr a může tak kliknout na jiný odkaz.
A co tedy jednotlivé barevné provedení? Hledají se? Ano a bylo by vždy dobré přizpůsobit k tomu i inzerát a vstupní stránku.
Na hledaný dotaz „iPhone 6S 64GB Rose Gold“ se ukáže inzerát pouze s nadpisem Apple iPhone 6S 64GB, nikoliv konkrétní barevné provedení Rose Gold => uživatel méně kliká.
Vstupní strána nevede uživatele na konkrétní barevná provedení „Rose Gold“, ale na všeobecný produkt bez barevného provedení --> odkaz.
Uživatel pak může zbytečně odejít, protože se mu ze vstupní stránky může zdát, že tento typ telefonu v růžové barvě v nabídce Heureka vůbec nemá.
Jak by měl inzerát v adminu Skliku vypadat? Například takto:
Vstupní stránka inzerátu by měla pak vézt na takovýto odkaz.
Závěrem: ppc reklama mnoha inzerentů stále nedosahuje potřebné kvality. V případě Heureky je to ovlivněno množstvím produktů a inzerátů, kde pokud nebudete inzerci dělat "ručně", tak k těmto chybám vždy dojde. Na klíčová slova se objevují produkty, které nejsou tím nejlepším a nejvíce konkrétním výsledkem.
V popiscích inzerátů není dané klíčové slovo zopakováno, nedochází tedy k "vytučnění" hledaného dotazu a tedy k méně klikům.
Rozšíření o odkazy na podstránky je většinou řešeno na úrovní celé kampaně i když uživatel hledá konkrétní produkt. Pak se stávají tato rozšíření pro uživatele naprosto zbytečným.
Autor:David Šolc