Průměrná pozice je vhodnou metrikou ke kontrole toho, kde se ve výsledcích vyhledávání zobrazují vaše reklamy. Navíc také zjistíte, jak si vaše reklamy stojí oproti konkurenci. To vše díky metrice průměrná pozice.
Podotýkám, že tato metrika je vhodná pro kampaně ve vyhledávací síti.
Víte, co má vliv na pozici reklamy?
Pozici, kterou získáte rozhoduje samozřejmě aukce. Do aukce jdete s takzvaným hodnocením reklamy, která se skládá ze skóre kvality a průměrné CPC.
O skóre kvality jsem se rozepsal v jednom z minulých článků s názvem Nové metriky pro měření skóre kvality v Google AdWords.
Vyšší kvalita reklam často může zlepšovat jejich pozici a zároveň může vést k nižší ceně za proklik.
Abychom zlepšovali svou průměrnou pozici, musíme začít u jednotlivých složek, které ovlivňují skóre kvality. Vše se tedy odvíjí od toho, jak reklamu napíšete, kam se uživatel proklikne a jak působí cílová stránka.
Kde získat informaci o průměrné pozici
V nástroji Sklik.cz máme k dispozici informaci o průměrné pozici neustále - od úrovně celého účtu, až k jednotlivým klíčovým slovům.
Pokud budeme hledat tuto metriku v Google AdWords, je možné, že nebude vidět na první pohled. Nicméně stači ji jen přidat mezi sloupce, které vyhodnocujeme.
Tlačítko sloupce -> upravit sloupce -> výkon -> průměrná pozice.
Průměrnou pozici opět můžete vyhodnocovat od úrovně účtu, až ke klíčovému slovu.
Pokud analyzuji výkonnost reklam, je pro mě důležitá průměrná pozice na úrovni klíčového slova. Respektive mě zajímá, na jakých pozicích se zobrazují reklamy pro konkrétní klíčová slova.
Výsledek je zde jednoduchý, čím lepší pozice, tím je vaše reklama více vidět :)
Průměrná pozice 1 tedy znamená, že se reklama zobrazí ve výsledcích vyhledávání jako první.
TIP na závěr
V online nástroji AdWords lze pohodlně zjistit, jaké průměrné pozice máte pro vyhledávání v počítačích, mobilech i tabletech.
Stačí na úrovni, která vás zajímá přidat segment -> zařízení a všechny informace uvidíte velmi podrobně pro každý typ zařízení.
Autor: Lukáš Pavelka