Opět je správný čas otevřít rubriku “Z otázek studentů”. Dnešní je na téma, jak a podle čeho se řadí výsledky ve vyhledávaní v Google a v Seznam.cz.
Bohužel jsem se setkal s názory, že je možné si pozice ve vyhledávačích koupit. Samozřejmě to není přijatelné, protože se zobrazování reklam řídí aukcí.
V tomto článku si tedy přiblížíme, jak taková aukce vypadá a jakými pravidly se řídí. Není známý přesný algoritmus. A jak vždy říkám na kurzu internetového marketingu, kdybych tento přesný postup znal, tak jsem již v Karibiku, protože ovlivním každou aukci :).
Základní pravidla aukce ve vyhledávačích
Než uživatel vidí reklamu, musí proběhnout proces, který vybere nejlepší a nejvhodnější výsledky, které posléze seřadí a zobrazí ve vyhledávání. Nečekejte aukci typu, kdo dá více -> vyhrává. Tato aukce má principy založené nejen na ceně, ale také kvalitě inzerce.
Jaký je princip?
Celkově je potřeba shrnout, že celý proces je postavený na kvalitě inzerce, tedy jejím hodnocení. Máte-li kvalitní inzerci, tak i když nastaví konkurenti vyšší ceny, vy můžete získat lepší pozice i nižší ceny.
Pokud chcete zlepšit své pozice reklam, musíte vyprodukovat kvalitnější inzerci, než vaši konkurenti. Zkuste se zaměřit na složku hodnocení reklamy.
Metriky, které mohou pomoci
Ve vašich systémech hledejte metriku průměrná pozice. V Google AdWords navíc doporučuji kontrolovat i skóre kvality.
Pokud v AdWords nevidíte metriku průměrná pozice a skóre kvality, přidejte si je přes sloupce.
Autor: Lukáš Pavelka