Všichni online markeťáci, kteří pracujeme s Heurekou jsme se potkali s faktem, že nemáme spárované produkty v detailu produktu. Toto nás může brzdit v získávání více konverzních akcí.
Ve většině případů je vhodné, aby byly produkty viditelné v detailu produktu, tedy v porovnání cen od jednotlivých eshopů. I podle statistik Heureky do detailu produktů chodí nejvyšší počet uživatelů, pro nás tedy potencionálních zákazníků.
Je jasné, že zde “zuří” konkurenční boj, ale přesto s kvalitními strategiemi se dá na Heurece prorazit. V tomto článku jsem napsal o cenových strategiích pro zbožové srovnávače, tak se podívejte :-)
Nyní už k samotnému párování
Prvně si musíme říct, že budeme pracovat s našim feedem, který je speciálně určený pro Heureku. V tomto feedu nás budou zajímat dvě základní značky -
Právě na těchto dvou značkách je párování produktů postavené.
Jednoduše řečeno, Heureka chce znát o jaký se jedná produkt (značka PRODUCTNAME) a do jaké své kategorie ho má zařadit (značka CATEGORYTEXT).
Značka
Tato značka je základní značka pro pojmenování každého produktu. Maximální délka je 200 znaků a neměly by se zde nacházet jiné informace, než přesný název výrobce.
Heureka vyžaduje, aby byla zvolena taxonomie v tomto pořadí:
Výrobce, řada, produktové číslo/označení, barva.
Protože je tato hierarchie trochu jiná pro každou sekci, doporučuji se mrknout přímo do nápovědy Heureky.
Když to shrnu na příkladu toaletní vody:
Správné označení - Lacoste Essential toaletní 125 ml toaletní voda pánská. Postup je tedy výrobce, řada, množství, určení. Přesně tak, jak si žádá Heureka.
Špatný příklad u stejného produktu: Kvalitní toaletní voda Essential Lacoste + tester zdarma.
Jak bylo řečeno, všechna data se do feedu stahují z vašeho webu. Je tedy potřeba vložit správný název do adminstrace eshopu. V náhledovém obrázku je administrace platformy Shoptet, v jiných rozhraních bude vkládání mírně odlišné.
Pokud přidáváte dárek navíc, využívá se pro něj speciální značka
Když máme správně pojmenovaný produkt, je potřeba ještě nadefinovat do které kategorie Heureka náleží. Jak vždy zmiňuji, Heureku nezajímají vaše kategorie na webu, ale chce znát do které své kategorie má produkt zařadit. Je vždy potřeba uvádět plnou cestu k produktu.
V některých případech, pokud na vašem eshopu kategorie jasně určují druh produktu, stačí Heurece jen tato vaše kategorie.
Pokud se ale produkty nezařadí na základně 100% shody s názvem na Heurece (ještě pomáhá i EAN kód), musíte mít určený CATEGORYTEXT pro Heureku.
Zde se budu opět odkazovat do nápovědy Heureka, protože v ní existuje strom kategorí Heureka, kde jsou všechny kategorie přesně vydefinované. Poznámka, než strom otevřete, připravte se na to, že kategorií jsou tam tisíce :-)
V praxi pak musíte tyto kategorie napárovat na vaše kategorie v administraci. Opět pro ukázku přidávám obrázek z administrace Shoptetu.
Pokud si nejste jisti, do které kategorie na Heureka produkty zařadit, tak si produkt dohledejte v Heureka a u detailu produktu uvidíte drobečkovou navigaci. Tato přesně odpovídá kategorii, ze stromu kategorií.
V administraci Heureky máte v levém menu záložku Spárovanost produktů -> přehled spárovanosti. Zde máte stav, ve kterém se vaše položky nacházejí.
Je vhodné se zaměřit na Ignorované kategorie a Nespárované produkty. Jak už jste z článku pochopili, tak u ignorovaných kategorií se zaměříte na to co propisuje do značky
Zbožové srovnávače jsou součástí našeho kurzu online marketingu , takže vás vše případně naučíme :-). Nevyprávíme o tom jen teoreticky, protože v rámci naší internetové reklamní agentury PrimaFuture.cz spravujeme zbožové srovnávače pro naše klienty.
Autor: Lukáš Pavelka