Jak párovat produkty na Heurece?

Všichni online markeťáci, kteří pracujeme s Heurekou jsme se potkali s faktem, že nemáme spárované produkty v detailu produktu. Toto nás může brzdit v získávání více konverzních akcí.

Nejprve si řekněme, k čemu jsou napárované produkty dobré?

Ve většině případů je vhodné, aby byly produkty viditelné v detailu produktu, tedy v porovnání cen od jednotlivých eshopů. I podle statistik Heureky do detailu produktů chodí nejvyšší počet uživatelů, pro nás tedy potencionálních zákazníků.

Je jasné, že zde “zuří” konkurenční boj, ale přesto s kvalitními strategiemi se dá na Heurece prorazit. V tomto článku jsem napsal o  cenových strategiích pro zbožové srovnávače, tak se podívejte :-)

Nyní už k samotnému párování

Prvně si musíme říct, že budeme pracovat s našim feedem, který je speciálně určený pro Heureku. V tomto feedu nás budou zajímat dvě základní značky - . Informace do těchto značek se odesílají vždy z webu, takže záleží co máte nastavené na webu. O tom si řekneme ještě o kousek níže v článku.

Právě na těchto dvou značkách je párování produktů postavené.

Jednoduše řečeno, Heureka chce znát o jaký se jedná produkt (značka PRODUCTNAME) a do jaké své kategorie ho má zařadit (značka CATEGORYTEXT).

Značka

Tato značka je základní značka pro pojmenování každého produktu. Maximální délka je 200 znaků a neměly by se zde nacházet jiné informace, než přesný název výrobce.

Heureka vyžaduje, aby byla zvolena taxonomie v tomto pořadí:

Výrobce, řada, produktové číslo/označení, barva.

Protože je tato hierarchie trochu jiná pro každou sekci, doporučuji se mrknout přímo do nápovědy Heureky.

Když to shrnu na příkladu toaletní vody:

Správné označení - Lacoste Essential toaletní 125 ml toaletní voda pánská. Postup je tedy výrobce, řada, množství, určení. Přesně tak, jak si žádá Heureka.

Špatný příklad u stejného produktu: Kvalitní toaletní voda Essential Lacoste + tester zdarma.

Kde tedy nastavit správný název do feedu?

Jak bylo řečeno, všechna data se do feedu stahují z vašeho webu. Je tedy potřeba vložit správný název do adminstrace eshopu. V náhledovém obrázku je administrace platformy Shoptet, v jiných rozhraních bude vkládání mírně odlišné.

Co když dávám dárek navíc?

Pokud přidáváte dárek navíc, využívá se pro něj speciální značka , která odesílá tento do feedu. Nikdy se nepřidává do názvu, právě kvůli párování.

pro určení správné kategorie

Když máme správně pojmenovaný produkt, je potřeba ještě nadefinovat do které kategorie Heureka náleží. Jak vždy zmiňuji, Heureku nezajímají vaše kategorie na webu, ale chce znát do které své kategorie má produkt zařadit. Je vždy potřeba uvádět plnou cestu k produktu.

V některých případech, pokud na vašem eshopu kategorie jasně určují druh produktu, stačí Heurece jen tato vaše kategorie.

Pokud se ale produkty nezařadí na základně 100% shody s názvem na Heurece (ještě pomáhá i EAN kód), musíte mít určený CATEGORYTEXT pro Heureku.

Kde ale vzít kategorie Heureky?

Zde se budu opět odkazovat do nápovědy Heureka, protože v ní existuje strom kategorí Heureka, kde jsou všechny kategorie přesně vydefinované. Poznámka, než strom otevřete, připravte se na to, že kategorií jsou tam tisíce :-)

V praxi pak musíte tyto kategorie napárovat na vaše kategorie v administraci. Opět pro ukázku přidávám obrázek z administrace Shoptetu.

Malý tip ke kategoriím

Pokud si nejste jisti, do které kategorie na Heureka produkty zařadit, tak si produkt dohledejte v Heureka a u detailu produktu uvidíte drobečkovou navigaci. Tato přesně odpovídá kategorii, ze stromu kategorií.

Kontrola spárovanosti

V administraci Heureky máte v levém menu záložku Spárovanost produktů -> přehled spárovanosti. Zde máte stav, ve kterém se vaše položky nacházejí.

Je vhodné se zaměřit na Ignorované kategorieNespárované produkty. Jak už jste z článku pochopili, tak u ignorovaných kategorií se zaměříte na to co propisuje do značky a u nespárovaných produktů na názvy produktů, které putují do .

Zbožové srovnávače jsou součástí našeho kurzu online marketingu , takže vás vše případně naučíme :-). Nevyprávíme o tom jen teoreticky, protože v rámci naší internetové reklamní agentury PrimaFuture.cz spravujeme zbožové srovnávače pro naše klienty.

Autor: Lukáš Pavelka