V jednom z minulých příspěvků jsem popisoval klady a zápory srovnávačů cen. Pod odkazem si můžete připomenout článek o zbožových srovnávačích. V současném článku si povíme více o strategiích, kterými se můžeme ve srovnávačích propagovat.
Zvyšování cen za proklik ve zbožácích se nazývá bid, celková akce je pak bidování.
Proč bychom měli bidovat?
Základním cílem jsou minimální náklady. Bidováním můžeme tyto náklady ovlivnit u jednotlivých produktů, nebo skupin produktů, které si vybereme. Bidování je založeno na principu aukce.
Jak bidování funguje?
Bid je cena, kterou zaplatíte pokud uživatel klikne na váš produkt. Když nastavíte vyšší bidy, jsou vaše produkty na vyšších pozicích. Protože se jedná o aukci, cena je dána také velikostí konkurence a popularitou produktu.
Volíme strategii
Základem je zvolit vhodný postup, jaké produkty a jak chceme propagovat.
V žádném případě nesmíte podcenit vyhodnocení a analýzu vašich kampaní. Měli byste brát na vědomí PNO. Na základě PNO pro jednotlivé produkty, nebo kategorie, je potřeba vyhodnotit jejich úspěšnost.
Srovnávače cen jsou v online prodejích velký fenomén, je tedy důležité zvolit správný přístup k jejich využívání.
Autor: Lukáš Pavelka