- 

(Re)marketingové monstrum jménem Facebook Ads

Před pár lety, když jsem chtěl něco zajímavého vykouzlit na Facebooku za propagaci, tak jsem musel hodně přemýšlet, jak to udělat, aby to bylo efektivní. Trápila mne absence zajímavých nástrojů, kterými v té době již disponoval Google AdWords. Ale nechme minulost. Nyní je Facebook úplně jiná liga :-)

V tomto článku si povíme některé vychytávky v remarketingu, co je nutné nastavit a na jaké typy v něm se zaměřit.

Co je to remarketing?

Je to způsob propagace, kdy se uživateli nabídne v banneru daná služba nebo produkt, o který měl při návštěvě webu zájem. Jakmile pak přijde na Facebook, tak se mu právě daný banner začne zobrazovat. Někdy je to otravné, nicméně i tak to většinou bezvadně funguje :-)

Kde tedy mohu remarketing na Facebooku vytvářet?

Aktivujte si business.facebook.com (pokud nemáte). Zde musí být i váš firemní profil (stránka). Pokud ho nemáte, tak nejdříve klikněte v navigační liště na Nastavení firmy --> Stránky --> Přidat nové stránky --> Přidat stránku(tento postup platí tehdy, pokud již máte svou firemní stránku vytvořenou pod svým klasickým Facebookem a do Business Managera ji chcete pouze přesunout).

a pokračujete --> Přidat nové stránky --> Přídat stránku

PIXEL

Posléze je nutné vygenerovat pixel - opět musíte být v business.facebook.com--> Pixely

--> kliknete vpravo na přidat zdroj dat --> vyberete Facebook Pixel a otevře se vám okénko viz. níže. Zde stačí kliknout na "Další".

Poté je nutné vygenerovaný kód poslat vašemu webaři a nebo pokud máte intuitivní šablonu webu a nebo e-shopu, tak se můžete pokusit tam kód vložit sami. Někde na vašem webu v adminu by měla být kolonka Facebook pixel, nebo něco tomu podobně pojmenovaného :-)

Generování kódu se týká pouze jednoho typu remarketingu, pokud nemáte možnost kódy na web dávat, tak nezoufejte, i tak si některý remarketing můžete vytvořit.

A hurá na vytváření seznamů :-)

Opět jdete do business.facebook.com --> Okruhy uživatelů

--> Vytvořit okruh uživatelů --> Vlastní okruh uživatelů

A jako první typ remarketingu volíme Soubor s údaji o zákaznících (u tohoto remarketingového okruhu není potřeba pixel na webu)

--> Soubor s údaji o zákaznících

--> Přidejte zákazníky z vlastního souboru....


Pokud disponujete například e-maily vašich klientů (zákazníků), můžete je do systému Facebooku nahrát. Pokud pak dané e-maily Facebook nalezne u uživatelů, kteří se pod nimi přihlašují, tak se jim zobrazí vaše reklama. Reklamu uživatel uvidí vždy, ať se přihlásí z jakéhokoliv prohlížeče a nebo zařízení :-)

Říkáte si, kolik těch e-mailů asi tak dokáže spárovat a nalézt tak vaše zákazníky. Je to většinou okolo 50 - 70%. Takže se dá říct, že minimálně na každého druhého dokážete zacílit. 

2. návštěvnost webu (pouze zde je nutné, aby web měl instalovaný pixel)

business.facebook.com --> Okruhy uživatelů --> Vlastní okruh uživatelů --> Návštěvnost webu

Zde musíte vytvářet remarketingové seznamy, které jsou založeny na zhlédnutí konkrétní URL vašeho webu. Tedy například pokud máte e-shop (u nás vzorově La-vin.cz), tak můžete vytvořit seznam uživatelů, kteří se o produkt zajímali, ale s velkou pravděpodobností ho nekoupili. Takto vytváříte postupně seznam na každý produkt zvlášť, který chcete na Facebooku propagovat.

Postup

Vyberete Návštěvníci konkrétních webů a zde nakopírujete URL daného produktu tedy:

https://www.la-vin.cz/ron-zacapa-centenario-xo-25-yo

pak kliknete níže na Vyloučit a zde vložíte URL adresu poděkovací stránky, tedy té poslední URL v nákupním procesu. V našem případě www.la-vin.cz/dekujeme-za-objednavku

Znázorněno na obrázku níže

Výsledkem pak bude seznam uživatelů, kteří se zajímali o rum Ron Zacapa Centenario, ale nedokončili nákup.

Ještě pár tipů:

Doba trvání je maximálně 180 dnů. Jedná se o dobu, kdy uživatele bude pronásledovat reklama. Tedy například u produktů je vhodné max. 5 dnů, aby po tom co uživatel odejde z webu z daného produktu ho daný produkt na Facebooku pronásledoval nejdéle 5 dnů. Pokud ale uživatel na reklamu klikne, vstoupí na daný produkt a opět daný produkt neobjedná, tak do daného seznamu spadne znovu a takto to půjde stále dokola :-) Hezká smyčka, nemyslíte? :-)

3. Facebook stránka (remarketingový okruh - není potřeba pixel na webu)

business.facebook.com -> Okruhy uživatelů --> Vlastní okruh uživatelů --> Projevený zájem --> Facebook stránka

Zde si můžete vytvořit remarketingové okruhy uživatelů na uživatele kteří:

  • každý, kdo navštívil váš firemní profil na Facebooku
  • lidé, kteří provedli interakci s některým z příspěvků
  • lidé, kteří klikli na tlačítko s výzvou k akci
  • lidé, kteří poslali zprávu vaší stránce
  • lidé, kteří si uložili vaší stránku a nebo příspěvek

Zde doporučuji variantu první a druhou, abyste určitě neopomněli. Doba trvání členství je čistě na vás. Maximální doba je zde až 365 dnů.

Například na uživatele, kteří provedli interakci s některým z příspěvků je pak dobré cílit reklamu Zájem o příspěvek.

4. Událost (remarketingový okruh - není potřeba pixel na webu)

business.facebook.com --> Okruhy uživatelů --> Vlastní okruh uživatelů --> Projevený zájem --> Událost

Vytváříte na Facebooku události? Tak pak zbystřete. Líbilo by se vám oslovit všechny uživatele, kteří na vaší událost reagovali a nabídnout jim třeba další událost podobného charakteru? Tak nezapomeňte vytvoři i tento remarketingový seznam.

--> Událost

Závěr

V tomto článku jsme si ukázali podstatné věci, na které můžete remarketingem cílit. Je jedno zda máte web se službou a nebo e-shop, všechno výše zmíněné se dá perfektně použít na obojí. Jen místo produktu si představte například konkrétní službu. Pokud vytváříte remarketing, uživatel je "donucen" si vaší značku zapamatovat. Dané remarketingové seznamy posléze propojíte s konkrétní reklamou. Na toto téma bude také brzy článek :-)

V remarketingu na Facebooku lze nastavit mnoho dalších zajímavých typů seznamů uživatelů, ale to už by se mi do článku opravdu nevešlo :-) Pokud se chcete naučit špičkově remarketing na Facebooku a mnoho dalšího z celého Facebooku, tak přijďte na naše školení Facebook marketingu