Většina inzerentů v Skliku využívá u kampaní ve vyhledávací síti rozšíření o telefon.
Toto rozšíření má výhodu, že se zobrazuje u inzerátů v mobilních telefonech a uživatel po kliknutí může rovnou zavolat.
Proklik na tlačítko je zpoplatněno a jeho cena je daná cenou klíčového slova v aukci. Navíc se tento proklik započítává do standardních prokliků, které máme k dispozici pro vyhodnocování. Zde je trochu problém, v metrikách nejsou rozděleny kliky na reklamu a prokliky na volání. A tato statistika se může hodit.
Jak to tedy zjistím?
Budeme muset pracovat se záložkou “Statistiky” a vytvořit si přehled.
Při vytváření přehledu si zvolíme všechny sloupce pro které chceme získat přehledy. Mezi zaškrtávacími boxíky najdeme “Click2Call”, což je právě statistika z volání.
Po vygenerování detailu souhrnu tak získáme informace o Call2Click proklicích a také Call2Cklick CTR.
Možná budete nakonec překvapeni jak volání (ne)funguje. V každém případě se ale vyplatí toto rozšíření využívat, protože vaše reklama je ve vyhledávání "zajímavější", obsahuje více informací a to může mít pozitivní vliv na míru prokliku.
Ještě více informací o tom, jak vyhodnocovat a pracovat s kampaněmi získáte na našem kurzu internetového marketingu.
Autor: Lukáš Pavelka