Dočkali jsme se spuštění nového nástroje od Seznam.cz - Webmaster. Jak již samotný název napovídá, jedná se o službu podobnou Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools).
V současné chvíli nejde o žádný překotný rovoluční systém, který zachrání Vaše online marketingové snažení.
Aktuální podoba je velmi prostá - jedna tabulka, jeden graf a propojení s API.
Přidáváme nový web
Nejprve musíme vložit webovou stránku, kterou chceme měřit. Stačí se jen přihlásit svým mailem od Seznamu na stránku https://reporter.seznam.cz/wm a zvolíte web, který chcete přidat. Následně si vyberte jednu z možností ověření webu - buď vložit meta značky do hlavičky webu, nebo nahrání ověřovacího souboru do adresáře domény.
Přehled stránek
Jak bylo popsáno výše, přehledy jsou zatím informačně spíše chudší.
Získáte informace o tom kolik stránek SeznamBot crawluje, kolik jich je v indexu, kolik je jich s přesměrováním a u kolika stránek dostal chybovou odezvu.
Graf, který je k dispozici pod tabulkou interpretuje totožné metriky v čase. Lze si změnit časové období. Data vždy začínají datem vložení webu do nástroje Seznam Webmaster.
Je určitě pozitivní, že existuje nový pomocník pro všechny, kteří se snaží rozvíjet ještě více svůj online marketing. Teď už jen vyčkat na další rozšíření.
Autorem článku je Lukáš Pavelka