Reklamní nástroj Google Ads přišel s novinkou, která se dotýká reklam ve vyhledávací síti. Zatím je možnost v betaverzi, není však dostupná pro všechny účty. Vychytávkou jsou responzivní inzeráty do vyhledávací sítě.
Jak tyto inzeráty vypadají?
Můžeme být v klidu, inzerát vypadá stejně, jak jsme zvyklí. Tedy dva (tři) nadpisy, viditelná adresa, jeden (dva) popisky.
V čem je tedy rozdíl?
Je možnost zobrazovat různé kombinace nadpisů a popisů. Z tohoto důvodu je potřeba zajistit, aby všechny podklady dávaly smysl samostatně i v kombinaci.
Jak responzivní reklamu nastavit?
Při přidávání nové reklamy zvolíme “Responzivní reklama ve vyhledávání beta”.
Nyní již zadáváme cílovou a viditelnou URL. Rozdíl začíná ve vyplňován nadpisů. Máte možnost doplnit až 15 různých nadpisů a 4 různé popisy.
Rozhodně doporučuji doplňovat všechny nadpisy a popisy duchaplně a smysluplně. Navíc různé možnosti dávají šanci vyzkoušet různé reklamní sdělení.
Zjistím, jak se reklama zobrazuje, nebo zobrazila?
U každé vytvořené reklamy je tlačítko “zobrazit podrobnosti podkladů”, které nám doplní přesnější informace.
V záložce “díla” se dozvíme jaký nadpis a popis generuje zobrazení.
Ve druhé záložce “kombinace” dostaneme informace a přesné náhledy jak se reklamy zobrazily, včetně vyjádření kolik zobrazení daná kombinace generovala.
Výsledky z nového formátu reklam
V současné chvíli eviduji u responzivní reklamy lehce vyšší CTR, než u klasické reklamy. Testoval jsem ji v sestavě, kde mám další 3 reklamy.
Stále, ale platí otřepaná fráze: “Zkoušet, zkoušet, zkoušet.” Budu nadále monitorovat tyto reklamy a článek zaktualizuji, nebo vytvořím přímo případovou studii.
Pokud Vás článek zaujal, tak ještě více informací, nejen o vyhledávací síti Google, se dozvíte na kurzu online marketingu, kde pravidelně přednáším.