Osobně považuji Business Manager jako jedinou efektivní možnost cílení reklamy na Instagramu. Reklamu můžete vytvářet přímo v Instagramu, ovšem možnosti jsou značně omezené. Jediné v čem vidím výhodu je to, že můžete odkazovat v reklamě přímo na instagramový profil. Vlastní remarketingová publika tady ale rozhodně nevytvoříte. Raději si tedy vytvořte účet v Business Manageru.
Pokud již účet máte a využíváte ho k propagaci FB stránky, můžete ho jednoduše propojit s firemním profilem na Instagramu.
V nastavení stránky klikněte na Instagram (ve vertikálním menu). Tam najdete možnost přihlásit se k firemnímu profilu.
Jedná se o jediný možný způsob, jak mít ve svém příběhu odkaz, pokud nemáte tuto možnost odemknutou při vytvářeních klasických příběhů. Funkce odkazů do stories (Swipe) je povolena od 10 tis.+ sledujících.
Mějte na paměti, že Vaše reklama se neobjevuje ve Vašich stories. Bude se zobrazovat mezi jednotlivými příběhy ostatních uživatelů a to pouze okruhu uživatelů, které jste reklamě nastavili.
Při vytváření této reklamy věnujte pozornost proklikávací liště, která se zobrazuje pod bannerem. Z praxe vím, že je potřeba uživatele k liště trochu navést. Při vytváření reklamních bannerů do něj vložte směrovací šipky. Na Instagramu totiž musíte kliknout přímo na lištu, narozdíl od Facebooku. Poklepání na banner dává pouze "lajky".
Důležité je si uvědomit, jestli chcete vytvořit reklamu do Kanálu nebo Stories. Podle toho vyberte v sadě reklam správné umístění. NIKDY nezaškrtávejte obě varianty. Stories a Kanál mají odlišné rozlišení a výsledek by vypadal tragicky. Jedna reklama bude tedy do Stories a druhá do Kanálu. Odeberte Audience Network a reklamu pro Facebook si vytvořte zvlášť - budete mít mnohem větší přehled při vyhodnocování reklam v Google Analytics.
Vytvořte si Kampaň, sadu reklam a samotnou reklamu. V sadě reklam si vytvořte vlastní okruh uživatelů, nebo vyberte dříve vytvořený. Okruhy si totiž můžete připravit dopředu v Business Manageru, a to na kartě Okruhy uživatelů v hlavním menu.
Vytvoříte si např. okruh uživatelů, kteří byli na stránce a neobjednali službu (nebo produkt) po dobu 10 dnů.
Vlastní okruh uživatelů uložíte a vložte do okna Okruh uživatelů v sadě reklam.
V upravit umístění odeberte vše a nechte pouze Kanál na Instagramu nebo Stories. V reklamě připojíte váš instagramový profil (přes který chcete reklamu cílit). Nahrajete obrázek, napíšete textaci k banneru (jen pokud vytváříme reklamu do Kanálu) a vložíte oštítkovanou URL webu. V předchozím článku si můžete přečíst, Jak správně štítkovat URL adresu. Nezapomeňte zapnout Pixel, aby vám remarketing správně fungoval a klikněte na Zveřejnit.
Tento druh cílení vybíráme pro uživatele, kteří na webu ještě nebyli, nebo pokud na webu nemáte dostatečný traffic. V tomto případě v sadě reklam nevytváříme okruh uživatelů, ale v okně podrobné cílení napíšeme jednotlivé zájmy. Publikum se tak bude rozšiřovat podle počtu zvolených zájmů. V umístění odeberte vše a nechte pouze Kanál na Instagramu nebo Stories.
Následující postup bude téměř totožný (není potřeba zapínat Pixel), jako v předchozím případě. Detailněji to rozebereme na školení Instagramu, které pro Vás dlouhodobě připravujeme.