Líbilo by se vám, kdybyste byli schopni oslovit přes Facebook všechny uživatele, kteří vaší firmu někdy kontaktovali prostřednictvím napsané zprávy v messengeru? Poslat těmto lidem například akční nabídku z vašeho e-shopu, upozornit je na nový produkt či různé akce? Tak nyní již to není problém. Facebook neustále přitvrzuje v různých možnostech propagace a nyní lze cílit reklamu, která se objeví uživatelům jako zpráva v jejich messengeru. Nejedná se o reklamu v messengeru ve formě banneru, nýbrž se tato reklama chová, jako kdyby vám daný firemní profil psal zprávu :-) Míra otevření reklamy je pak naprosto neuvěřitelná. Ale o tom více níže.
Jak nastavit reklamu na Facebooku ve zprávách v messengeru?
Správce reklam --> +Vytvořit --> Účel kampaně vyberte Zprávy
a
Vyplňte název kampaně například - Messenger - akce, dále název sady reklam například dle typu vašeho cílení a název reklamy by měl být pojemenován dle toho, o čem přesně reklama je. Posléze kliněte na Uložit ke konceptům.
Dále přejděte do Sada reklam --> Zprávy --> zde vyberte sponzorovaná zpráva a konkrétní firemní profil
Pokud chcete okruh oslovených uživatelů zúžit dle toho, kde se na vašem pohybovali (tedy zajímali se o konkrétní oblast produktů či služeb) a pak napsali zprávu, tak můžete použít váš remarketingový okruh uživatelů na Facebooku. Vyberete tak konkrétní skupinu uživatelů.
Posléze pokračujete na Reklamy --> zde vyplníte text, který se uživateli po kliknutí na zprávu v jeho messengeru zobrazí a můžete přidat i obrázek. Daná zpráva lze doplnit o tlačítka na které když uživatel klikne, tak ho to nasměřuje na konkrétní URL na vašem webu.
Facebook začne na základě optimalizace doručování zobrazovat tuto reklamu co nejvíce uživatelům, kteří s vámi zahájili někdy v minulosti konverzaci.
Jak to pak vypadá v přehledu v reklamě a jaké jsou výsledky?
Reklama níže byla spuštěna po dobu 2 hodin a oslovila v messengeru 13 uživatelů. Z toho 2 lidé na konkrétní reklamu dokonce odpověděli. Míra otevření této reklamy v messengeru není stanovena, nicméně se bude pohybovat okolo fantastických 60 - 80%.
Pokud chcete znát ty nejlepší triky na Facebooku, tak přijďte na naše školení Facebook marketingu.
Autor: David Šolc