V předchozím článku o PPC reklamě, jsme si ukázali, jak správně strukturovat PPC reklamu pro weby, které jsou zaměřené na služby. A nyní jsou na řadě vaše e-shopy :-) Chci jen podotknout, že tento článek je určen pro pokročilejší uživatele Skliku. Pokud patříte mezi začátečníky, a problematika vás zaujme, tak vás rádi vše naučíme na našem školení internetového marketingu.
Jako první je nutné si uvědomit, že není nikdy cílem propagovat veškeré produkty či kategorie, které na e-shopu máte. Vy jako PPCéčkář vždy zaměřte pozornost na produkty, tedy pokud někdo hledá název vašeho produktu, tak by se mu měla zobrazit vaše reklama.
Pokud uživatel hledá oblast produktů například značku + kategorii produktů (například Samsung lednice), tak by to pro vás měla být až druhořadá záležitost. U kategorie totiž nikdy nevíte, zda mu dané výrobky u vás budou vyhovovat a defakto u těchto zákaznících předpokládáte, že ještě nemají vybráno, který produkt chtějí.
- od klienta si nechte zaslat seznam pár desítek či stovek jeho nejprodávanějších produktů na e-shopu. Většinou se jedná o produkty, u kterých má klient dobrou cenu, nebo konkurenční výhodu (například dárek) s ohledem na konkurenci.
- výborné je, pokud vám u daných produktů sdělí klient například marži, abyste věděli, na které produkty se zaměřit
- berte na vědomí, že u mnoha středních e-shopů tvoří hlavní část obratu pár desítek či stovek produktů, i když jich mají v nabídce například několik tisíc. Ale nikdy na všechny produkty reklamu nedělejte.
U e-shopů je vždy nějaký výrobce a v jeho nabídce jsou jednotlivé produkty. Pokud by naše produkty měli například 20 výrobců, vytvořili bysme 20 kampaní a v každé kampani by pro každý produkt byla pouze jedna sestava.
Dálší možností jak postupovat je například kategorie a v ní příslušné produkty. Například:
Kampaň by měla název: Lavin.cz - karibské rumy a obsahovala by 2 produkty, přičemž na každý produkt by byla jedna sestava, tedy:
- první sestava bude mít název Captain Morgan White
- druhá sestava bude mít název Malibu - white
- každá další sestava by pak byla konkrétní karibský rum
Inzerát v sestavě "Malibu - white" by pak vypadal takto:
Klíčová slova v sestavě "Malibu - white" by pak vypadaly takto:
V inzerátu jsme použili dynamickou funkci inzerátu {KeyWord:}. Tato funkce natáhne do inzerátu frázi, kterou uživatel na Seznam.cz vyhledává a vy ji máte mezi klíčovými slovy. Tedy pokud hledá Malibu 1l, v nadpisu se místo {Keyword:} objeví Malibu 1l. O funkci {Keyword:} si můžete přečíst v článku Sklik - správné použití Keyword v inzerátech ke zvýšení CTR.
Jelikož uživatel, který vyhledává Malibu 1l, nechce vstoupit na e-shop do všech Malibu, tak je k tomuto slovu přiřazena zvláštní vstupní stránka (ke klíčovému slovu napíšete **URL) - tedy dostane se do URL Malibu 1l. Pokud hledá Malibu rum, tak je mu přiřazena URL, kde jsou všechny tyto rumy.
Ještě jsme vyloučili klíčová slova: red, červený, black, černý... Proč? Aby nedošlo ke spuštění inzerce na klíčová slova Malibu rum black, čiMalibu rum red. Tyto produkty jsou odlišné od našeho rumu, oba budou mít svou zvláštní sestavu. Pokud se neorientujete, jaký je přesný mechanismus použití klíčových slov v Skliku, tak si pročtěte náš článek, Jak správně používat klíčová slova v Skliku.
- v inzerátu jsme opět použili dynamickou funkci inzerátu {KeyWord:}
- u klíčových slov jsme opět přidali zvláštní vstupní stránky, tedy pokud někdo hledá captain morgan white 1l, vstoupí pouze na 1l balení. Vylučující slova použity nebyly, jedná se o přesný název produktu, nikdo ke klíčovému slovu captain morgan white nehledá ještě třeba black, red atd. Pokud ano, i zde by byla slova vyloučena.
- pokud děláte reklamu třeba na sto produktů ve vašem e-shopu, přidělte vždy zvláštní sestavu pro každý produkt
- klíčová slova používejte ve všech shodách
- pro jednotlivé varianty, v našem případě 1l vždy nastavte zvláštní URL, tedy adresu, kde je konkrétní produkt
- nezapomeňte v nastavení kampaně nechat zaškrtnutou pouze vyhledávací síť
Autor: David Šolc