Sklik připravil akademii, která se jeví jako průvodce pro tento nástroj. Celou jsem ji ze zvědavosti prošel a přináším pár tipů a poznatků, které se mohou hodit.
Každý, kdo je zvědavý na tuto novinku se může mrknout na adrese akademie.sklik.cz . Základní informace, je zdarma a není potřeba se ani nikam registrovat :-).
První krok, který po přechodu na web akademie uděláte bude výběr typu kurzu. Zvolíte si z nabídky Sklik pro specialisty nebo Sklik pro marketéry. Oba stupně se liší tím, zda budete kampaně fyzicky nastavovat (Sklik pro specialisty) nebo potřebujete kontrolu a přehledy (Sklik pro marketéry).
Zde naleznete nastavení všech typů kampaní v Skliku krok po kroku. Určeno pro lidi, kteří si chtějí nastavovat a obshospodařovat kampaně sami.
Skládá se z 5ti kapitol:
Každá z uvedených kapitol je podrobně roztříděná do jednotlivých témat, kdy si vždy nastudujete proč je vhodné tento typ propagace využívat. V další části pak zjistíte co a jak nastavit a jsou uvedeny i různé tipy pro nastavení kampaní. To platí pro každou kapitolu.
Když tedy shrnu část Sklik pro specialisty, funguje to tak že Vám ukazují krok po kroku co je vše možné v Skliku dělat a jak. Vše je servírové přehledně, s mnoha odkazy do nápovědy.
Při podrobném procházení si určitě vyčleňte více než doporučený čas (1-2 hod.) pro každou kapitolu.
Máme zde druhou část, která je zaměřena spíše na vyhodnocování a kontrolu, než samotné vytváření.
Je zde pouze jedna lekce, ale rozdělená na 8 kapitol.
Zde procházíte spíše základy typu co je Sklik, jaké jsou jeho výhody, jak je možné ho spravovat a měření úspěšnosti.
Nyní shrnutí části pro marketéry. Rozhodně si myslím, že tuto sekci by si měli projít i všichni, kteří se věnovali části pro specialisty. Obecně bych řekl, že se zde nacházejí skutečné základy pro představu toho, co a jak v Skliku lze měřit.
Tato akademie je opravdu pro úplné začátečníky s Sklikem, což ji rozhodně neznevažuje. Vše je přehledně seřazené a popsané.
Osobně bych se ještě přimluvil za nějaké propojení jednotlivých kapitol mezi sebou. Čímž mám na mysli, že by se ještě dalo ukázat, že pokud mám služboweb hodí se mi využívat takové a takové typy kampaní dohromady, pokud mám eshop hodí se zase takové a jiné typy kampaní.
Protože toto v Sklik Akademii chybí, troufnu si říct, že náš kurz online marketingu toto vše nabízí.
Na druhou stranu, čím více bude vznikat podobných akademií a uživatelé budou více a více edukováni v oblasti PPC, tím lépe pro celý obor online marketingu. Třeba se povede vymýtit různé nelogické myšlenky, nereálné představy a různé podvodníky.
Autor: Lukáš Pavelka