Jedna z důležitých otázek, při kontrole našich online marketingových kampaní, je zda nepřicházíme o možné zobrazování reklam a tím potencionální prokliky? Zda není důvod, proč se naše reklamy nezobrazují tak často, jak by mohly?
Nástroje, které používáme k propagaci - tedy Sklik.cz a Google AdWords dokáží vyhodnotit, zda přicházíte o zobrazení z důvodu nedostačujícího rozpočtu, či nízkého hodnocení reklam.
Blíže se mrkneme na informace, které jsou dostupné pro vyhledávací síť. Metriky jsou dostupné i pro obsahovou síť, ale na ni se podíváme v některém z dalších příspěvků :).
Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávání z důvodu nízkého hodnocení
Tato metrika předává informaci o kolik procent zobrazení naše reklamy přišly kvůli slabému hodnocení reklamy. To znamená, že se reklama mohla zobrazit, ale protože bylo hodnocení reklamy příliš nízké, tak se nezobrazila.
Jak s tím bojovat?
K získání vyššího hodnocení pomohou dva stěžejní faktory. Tím snadnějším, ale méně příjemným, je zvýšení CPC. Druhá záchrana je vylepšení skóre kvality. O skóre kvality a jeho metrikách si můžete přečíst článek na téma nové metriky a měření skóre kvality v Google AdWords.
Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávací síti z důvodu rozpočtu
Odhad, kolikrát se reklama nezobrazila ve vyhledávání kvůli nízkému dennímu rozpočtu. V podstatě tedy jde o procentuální vyjádření toho, kolikrát se reklama mohla zobrazit, ale nezobrazila se kvůli nedostatečnému rozpočtu.
Zde bohužel není jiná varianta, než denní rozpočet navýšit.
Tipy pro omezený denní rozpočet
Jak získat informace o ztracených zobrazeních?
Pokud tyto sloupce nejsou vidět, stačí si je přidat mezi ostatní. Tyto přidáte na úrovni všech kampaní následujícím postupem. Sloupce -> Upravit sloupce -> Konkurenční metriky - > Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávání hodnocení nebo rozpočet.
Autor: Lukáš Pavelka