Konverzní poměr se počítá jako počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100. Čím je procento vyšší, tím samozřejmě lépe.
U webů se službou může být konverzí například:
Většinu konverzí lze relativně snadno nastavit přes Google Tag Manager.
U eshopů je to zejména (krom i možných bodů výše u služby)
Pokud vytváříte placené reklamy v Skliku a Google Ads je dobré si vygenerovat konverzní kódy a ty umístit právě do konkrétní akce viz. možnosti konverzí výše. Nejčastěji se konverzní kód vkládá na poděkovací url, tedy tu finální když uživatel odešle objednávku. Případně je možné ji vložit i například na tlačítko odeslat objednávku.
Pokud máte e-shop, nebo mnoho služeb v rájmci webu, tak nezapomeňte měřit i hodnotu kovnerzí. Do sledovacího kódu musí webař vložit proměnnou, kam se odesílá hodnota transací.
Tip: Chceš být profíkem na online marketing? 130 hodinový online marketing kurz od Davida Šolce, který dosáhl 300+ recenzí.
Častý dotaz je to, jaký je průměrný konverzní poměr či jak ho zvýšit. Průměrný konverzni poměr neexistuje, protože samozřejmě každý e-shop či web to má jinak. Jediná odpověď na tento dotaz je to, že čím je vyšší, tím lepší. Ale pokud máte například vysoký konverzní poměr ale i vysoké PNO (viz. náš článek optimální PNO), tak to naopak může ukázat na to, že řešíte metriky úplně špatně a cílení reklam také není dobré. Spíše bych se orientoval na PNO.
- řešte audit průchodnosti webu. Projděte si webovou stránku a zjistěte si, jestli vám uživatelé neodpadávají u konkrétních kolonek při vyplňování objednávky. Lze to řešit přes Google Tag Manager.
- mějte veškeré druhy plateb - dobírka, převodem, karta atd.
- co nejvíce dopravců - jak máte například jen Českou poštu, nemusí spousta lidí objednat. Samozřejmě to platí i u dalších přepravců
- nahrajte si uživatele - např. nástroj Smart Look vám nahraje uživatele, jak přesně po vašem webu brouzdají a vy vidíte, co se jim nelíbí
- v Google Analytics řešte toky uživatelů
- recenze na webu ať už jde o produkt či službu
- hlídejte ceny top produktů oproti konkurenci
- zajistěte fotky produktů od uživatelů
- možnost snadného opakovaného nákupu na e-shopu - na jeden klik uživatel může objednat předchozí nákup znovu
Tipů na to, jak zvýšit konverzní poměr jsou desítky, možná i stovky. Přijďte na náš kurz internetového marketingu, kde je to jedno z témat.