Co se rozumí zkratkou PNO
PNO udává podíl nákladů na obratu, tedy pokud vám například kampaň utratí 100 Kč (počet kliků x cena za klik) a obrat (hodnota konverzí) je 1000 Kč, tak pak PNO je 10%. Čím nižší tím je to pro vás lepší.
Pokud je metrika PNO větší jak 100 %, tak to pro vás znamená, že jste ve ztrátě. Tedy přesněji řečeno, že jste v mínusu.
Tip: Chcete být expertem na digitální marketing? Tak pak mrněte na tento 130 hodinový kurz online marketingu od Davida Šolce.
Co musí být aktivní, aby se PNO dalo vypočítat
- musíte vygenerovat konverzní kód a vložit ho na finální url, která se objeví uživateli například při odeslání objednávky. Nebo se daný kód může spustit i při kliknutí na tlačítko například Odeslat objednávku.
- do daného kódu se musí odesílat hodnota transakcí. Většinou nastavuje webař, pokud nemáte intuitivní šalblonu webu a nemůžete to udělat sami.
Jak stanovit optimální či průměrné PNO?
- zde záleží na vaší marži. Tedy pokud máte marži například 30%, tak PNO i okolo 15% nemusí být pro vás problémem.
- průměrné PNO defakto neexistuje. U každého webu či e-shopu je to jiné a opravdu záleží na výši vaší marže, tedy aby se dané firmě reklama vyplácela
- pozor také na to, že ne všechny konverze se rozhodně do účtu připíší. V případě Skliku je zde 30 denní konverzní okno a u Google Ads až 90 dnů. Pokud však uživatel pro objednání použije jiné zařízení než ze kterého se proklikl na reklamu, tak konverze nemusí být i když objedná započtena.