Asi každý z nás měl v určité chvíli chuť začít podnikat. Někdo opravdu svůj byznys odstartoval a někdo zase o tom stále jen přemýšlí. Důvodů proč nezačneme podnikat je celá řada. K těm hlavním patří například to, že nedokážeme přijít na obor v čem podnikat, nebo nemáme žádné finanční prostředky, případně je zde strach odejít ze své "milované práce". V mnoha případech je to kombinace všech třech zmíněných.
Otázka tedy zní: budeme více šťastní, když se o podnikání pokusíme a třeba to nedopadne a nebo to nikdy nevyzkoušíme a celý život si pak budeme říkat, že by to možná vyšlo? To je asi otázka na zvážení pro každého z nás.
Jak tedy začít podnikat? Nejdůležitější a také nejtěžší je to, vybrat si dobře daný obor činnosti. Jak ho najít a jak poznat zda je mezi lidmi o tento obor zájem? Na internetu je mnoho nástrojů, které na to lze efektivně využít... My použijeme nástroj zvaný Sklik.
Zadejte si www.sklik.cz a přihlašte se (doporučujem mít e-mail na Seznam.cz). Klikněte v navigaci na "Nástroje" a pak na "Návrh klíčových slov" (obrázek 1.).
Obrázek 1. - zdroj Sklik.cz
Po kliknutí na "Nástroj klíčových slov" zadáte do kolonky klíčové slovo související s oborem činnosti, ve kterém chcete začít podnikat a klikněte na ikonu lupy. Pokud se ve sloupci "Hledanost" objeví číslo v řádech stovek, tisíců či více, můžeme nad tím začít uvažovat, jako o potencionálně možném oboru pro naše podnikání. "Hledanost" znamená počet zadaní daného klíčového slova do vyhledávacího okna na Seznam.cz.
Vybral jsem jako příklad službu "malíř pokojů". U obrázku č. 2 je vidět, že po zadání klíčového slova "malíř pokojů" je v průměru hledanost této služby 4355 měsíčně. Tato hledanost je v rámci celé republiky, takže zde mohou být zahrnuti malíři pokojů v Praze, Brně, Ostravě či jiných městech. Pro vás je důležité přidat k dané službě navíc město, ve kterém chcete podnikat. V tomto případě jsme zvolili Prahu a hledanost slovního spojení "malíři pokojů Praha" je 1196 měsíčně. A to není zanedbatelné číslo. Podnikatel, který má tedy optimalizovanou stránku pro vyhledáváče a umisťuje se mu jeho web na prvních místech na klíčová slova "malíři pokojů" nebo "malíři pokojů Praha", tak má měsíčně jistě nezanedbatelný počet zakázek. Samozřejmě zde záleží i na dalších faktorech jako je cena za službu, jak působí web na lidi atd.
Obrázek 2. - Zdroj Sklik.cz