Instagram je bezpochyby jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí dnešní doby. Díky tomu dnes není jednoduché s ní začít od nuly a úspěch se nedostaví tak rychle jako v minulosti. To, co fungovalo před 5ti lety, zaručeně nebude fungovat dnes. Už to dávno není o spontánních rozhodnutí a zveřejňování fotek alá teď a tady. Chce to plán a trpělivost.
Jedna z nejčastějších chyb, které vidím na Instagramu je chaotický obsah. Pokud s ním začínáte, měli byste si ujasnit pár otázek. Ideálně si odpovědi někam poznamenat a držet se toho. Proč chcete mít Instagram? Kdo je vaše cílovka? Proč by vás měli lidé htít sledovat? V čem je váš obsah jiný než u konkurence?
Samotným klíčem úspěchu je každá zveřejněná fotka, která zaujme a přivede uživatele na váš profil. Pakliže se tak stane, máte vyhráno. Chce se o vás něco dozvědět, tak mu dejte, co potřebuje! :) Jak začít s Instagramem jsem popisoval v předchozím článku.
Kvalita je samozřejmě důležitější než kvantita. Neobejdete se ale bez pravidelné kvality. Pokud nebudete pravidelně (ideálně každý den) zveřejňovat kvalitní obsah, nemůže to fungovat.
Ať se vám to líbí nebo ne, bez stories se zkrátka neobejdete. Tenhle nástroj je na Instagramu jeden z nejsilnějších. Mezi lidmi je velice populární a byla by škoda se o takové publikum připravit. Využívejte funkce, které stories nabízí, vymyslete koncept a komunikujte. Navíc díky označení lokality nebo hashtagů můžete jednoduše zvýšit dosah vašeho příspěvku a tím pádem dostat na profil více uživatelů.
Pro zajímavé stories vyzkoušejte aplikace jako Canva, Mojo nebo Unfold.
Hashtagy jsou klíčové pro váš organický dosah. To nejzásadnější pro pochopení hashtagů na Instagramu je fakt, že lidé pomocí nich mohou vyhledávat. Ze stejného důvodu má svoji důležitost také označení lokality. Pro hledání hashtagů perfektně funguje nástroj Picdeer a samotný vyhledáváč na Instagramu.
Jste firma? Můžete svůj produkt nebo službu nabídnout někomu, kdo sdílí stejné hodnoty a jeho obsah je úzce spjatý s tím, co děláte. V tu chvílí se bavíme o efektivním využití influencer marketingu. U takovéhle spolupráce to ale nekončí. Najděte vám podobné uživatele a domluvte se na přesdílení vašeho obsahu ve Stories. I tento způsob může velice dobře fungovat.
Instagram není platforma pro vaše portfolio. Je to především sociální síť. A co se děje na sociálních sítích? Ano, komunikuje se. Klíčem je dát o sobě vědět a být aktivní. Pokud budete pouze sdílet fotky a videa, tak to fungovat nikdy nebude. Reagujte ostatním uživatelům na jejich příspěvky ve feedu, ve stories a nebojte se někoho sledovat. Pokud někdo napíše komentář na váš příspěvek, tak mu rozhodně odpovězte.
Odkazujte na svůj Instagram ze všech možných zdrojů. Používáte Facebook nebo třeba LinkedIn? Řekněte svým fanouškům, že máte také Instagram. Píšete články na svém blogu? Vložte fotky s proklikem na Instagram přímo do článku. Dávejte lidem možnost prokliknout se na váš profil na Instagramu. Nezapomeňte ani na své offline aktivity. Máte kamennou prodejnu, restauraci nebo posíláte své produkty z eshopu? Letáček s názvem vašeho profilu na Instagramu by neměl chybět.
Zaujalo vás tohle téma? Na mém školení Instagramu jdeme mnohem více do hloubky a nebude chybět také spousta praktických příkladů a tipů. Zarezervujte si své místo na kurzu! :)