Instagram je fenomén! Máte profil na této sociální síti? Ne? Tak dnes uděláme prvních pár krůčků k úspěchu.
Nastavte si správně profil na Instagramu
Ať už máte firemní, či osobní profil, je potřeba dodržovat základní body pro správné nastavení.
- Používejte název profilu relevantní k vašemu podnikání, či k vaši osobě.
- Vyplňte si bio popisek. Je to jediné místo na Instagramu, kde můžete lidem říct co vlastně děláte a proč by vás měli sledovat. Měl by být přehledný, heslovitý a úderný.
- Nasměrujte lidi na vaše podnikání. Dejte si do profilu odkaz na vaši webovou stránku.
- Prodáváte nějaký produkt? Má-li to smysl, vytvořte si třeba svůj vlastníchashtag a naučte ho používat vaše publikum.
- Vytvořte si záložky pro své stories (příběhy). Záložkám dejte jednotný vzhled a strukturu. Nastudujte si jednoduchý návod jak na to.
Budujte obsah na Instagramu
Pečlivě si připravte co, kdy a jak budete přidávat za příspěvky. Je důležité, abyste měli pravidelnost, relevantní hashtagy a samozřejmě obsah, kterým zaujmete.
- Připravte si několik sad hashtagů, které budete po dobu (2-4 týdnů) používat.
Podívejte se na svůj příspěvek a vymýšlejte hashtagy podle toho, co na něm vidíte. Je důležité, aby souviseli s vašim obsahem. - K tvorbě různých sad hashtagů vám skvěle poslouží nástroj PickBear.
- Ze začátku příspěvky naplánujte na ráno, po obědě, nebo večer. Jak budete plnit svůj profil, tak se vám po čase vytvoří zajímavé statistiky na kartě Přehledy a vy tak budete znát perfektně své publikum. Budete vědět, kdy jsou vaši sledující nejaktivnější.
- Při vkládání příspěvku, nezapomeňte vyplňit kolonku Přidat místo podle toho, v jaké lokalitě jste fotku pořídili. Zvyšuje vám to dosah příspěvku.
- Buďte aktivní a odpovídejte na komentáře pod vašim obrázkem.
- Nevynechávejte Instagram Stories. To, co se vám nehodí přidávat do vašeho profilu, využijte pro stories. Komunikujte se svými sleudjícími, nechte je ať reagují na vaše příspěvky například pomocí šikovných nástrojů jako anketa, otázky, zmínka a další. Vytvářejte například různé koláže, používejte GIFy apod.
- Nikdy neplaťte za různé služby, které vám slibují rychlý růst vašich sledujících. Takhle to nefunguje! Takové publikum vám je k ničemu!
Jak být úspěšný na Instagramu?
Musíte si uvědomit, že jako nováček potřebujete dostat samotný Instagram na vaši stranu. Zjednodušeně řečeno :) Instagram používá algoritmus pro obsah, který konzumujete a vy přece chcete pro vaše příspěvky budovat co největší dosah.
Algoritmus se mění každou chvíli a mnohdy není jednoduché změny zachytit včas. Proto je důležité, abyste nejlépe využívali všeho, co Instagram nabízí. Využívejte veškerých nástrojů ve Stories a zapojte lidi, kteří vás sledují. Lajkujte a komentujte příspěvky ostatních. Vymýšlejte různé spolupráce a zapojte svoji kreativitu. Jednoduše se snažte být aktivní a mějte trpělivost. Dříve nebo později, to prolomíte :)
Tipy a vychytávky na Instagramu
Je potřeba sledovat trendy, vzdělávat se a mít neustále přehled. Hledejte tedy různé poradenské skupiny, komunity nebo třeba blogy. Dávejte si ale pozor, do jakých facebookových skupin vstupujete. V některých případech se jedná spíše o jedno velké promo na svůj byznys. Moderátoři vám neporadí, vypínají komentáře a na zdi vidíte jen samé sdílení vlastních služeb. To, co se naučíte, zkuste ihned aplikovat pro vaše publikum. Jednu takovou skupinu na Facebooku pro vás spravuji. Jmenuje se Spravujeme sociální sítě a najdeš v ní kvalitní obsah všeho, co se sociálních sítí týče. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, rádi ve skupině poradíme :) Na závěr mám pro Vás pár nástrojů a aplikací do telefonu, které s tvorbou obsahu do začátku pomůžou.
- Mindmeister - naplánuj si vše pomocí myšlenkových map
- Later - naplánuj datum a čas pro jednotlivé příspěvky a o víc se nestarej
- InstaMag - parádní koláže pro tvé příspěvky
- Canva - je na tebe Photoshop příliš složitý? Tohle se ti bude líbit :)
- Repost - něco pro sdílení příspěvků ostatních
- Hype Type - život pro tvoje stories
- InShot (Android, iOS) - jednoduše upravuj svá videa i obrázky
Nově spouštíme komplexní školení Instagramu, kde si vše ukážeme a rozebereme mnohem detailněji.