- 

Google Analytics – Konverzní zdroje

V reportech Google Analytics se nachází jeden velmi oblíbený a praktický přehled. Mám na mysli přehled zdrojů návštěvnosti. Dostanete se do něj, jak správně tušíte, přes záložky AkviziceVeškerá návštěvnostZdroj/Médium.
SCREEN 1

Pro základní orientaci v tom, odkud k nám uživatelé přicházejí, je velmi hezký. Vezmeme-li však v úvahu další velmi směrodatný faktor – konverze, potažmo konverzní poměr a splnění námi nastavených cílů - dostáváme se tak trochu na tenký led.

Můžeme s jistotou věřit tomu, co vidíme v přehledu? Pojďme si popsat několik modelových situací. Představte si například, že uživatel hledá výraz „půjčovna dodávek Praha“:

  1. Zadá jej do vyhledávání na Google – najde náš web a provede objednávku. Konverzním zdrojem je tedy organické vyhledávání na Google.
  2. Zadá jej do vyhledávání na Google a nechá si čas na rozmyšlenou. Později se k počítači vrátí a rozhodne se pro vyhledávání na Seznamu. Až nyní provede objednávku. Zdrojem konverze bude v tomto případě organické vyhledávání na Seznamu.
  3. Proklikne se na náš web přes PPC inzerát na Seznamu, díky čemuž si například zapamatuje název naší Prima autopůjčovny, ale neobjedná. Později zadá na Seznamu rovnou název „Primaautopujcovna“ a přes organické výsledky přijde na web a objedná. Konverzním zdrojem bude organické vyhledávání na Seznamu.
  4. Pokud by si však při prokliku z PPC inzerátu uložil stránku do záložky a poté přišel na web právě přes tuto záložku, bude konverzním zdrojem předchozí zdroj, tedy PPC na Seznamu.

A to nemluvě o tom, že na cestě ke konverzi může každý z nás vystřídat více zařízení a tím ze sebe „udělat více uživatelů“. To vše je potřeba brát v úvahu ;)

 

Image courtesy of cuteimage  at FreeDigitalPhotos.net