V reportech Google Analytics se nachází jeden velmi oblíbený a praktický přehled. Mám na mysli přehled zdrojů návštěvnosti. Dostanete se do něj, jak správně tušíte, přes záložky Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj/Médium.
SCREEN 1
Pro základní orientaci v tom, odkud k nám uživatelé přicházejí, je velmi hezký. Vezmeme-li však v úvahu další velmi směrodatný faktor – konverze, potažmo konverzní poměr a splnění námi nastavených cílů - dostáváme se tak trochu na tenký led.
Můžeme s jistotou věřit tomu, co vidíme v přehledu? Pojďme si popsat několik modelových situací. Představte si například, že uživatel hledá výraz „půjčovna dodávek Praha“:
A to nemluvě o tom, že na cestě ke konverzi může každý z nás vystřídat více zařízení a tím ze sebe „udělat více uživatelů“. To vše je potřeba brát v úvahu ;)
Image courtesy of cuteimage at FreeDigitalPhotos.net