Jak na výpočet CTR.
Anglicky tato zkratka znamená Click Through Rate a je definována v PPC tímto vzorcem:
Počet kliků / počet zobrazení reklamy *100%
Tedy pokud by vaše PPC reklama zaznamenala 10 kliknutí a přitom bylo 100 zobrazení, tak by CTR bylo 10%.
Tip od nás: Chceš se opravdu naučit internetový marketing? Tak pak se podívej na tento 130 hodinové školení online marketingu od Davida Šolce. 320+ recenzí.
Na toto defakto neexistuje žádná odpověď. Pokud do inzerátu uvedete "lákadla", která ale nemusí být úplně pravdivá, například doprava zdarma, zajímavý dárek či jiné, ale pravdivá informace na e-shopu bude ta, že doprava zdarma bude nad 1 000 Kč, dárek naprosto nehodnotný, tak sice můžete mít vysoké CTR, ale o to menší pak konverzní poměr. A to se bohužel nevyplácí.
Cílem je, aby to co člověk zadá jako vyhledávací dotaz se vždy objevilo v inzerátu a navíc uvedete nějaké výhody, či například cenu produktu. Vyhnul bych se tedy v inzerátu informacím, které mohou být zavádějícící.