Máte zájem porovnat výkon svých reklam s ostatními inzerenty ve stejných aukcích? Pokud ano, existuje přehled Statistiky aukcí. Tento přehled poskytuje informace o jiných inzerentech, kteří se účastní stejných aukcí jako vy. Není však podmínkou, aby vaši konkurenti měli stejné nastavení reklam, jako vy.
Tento přehled lze vytvořit pro kampaně, sestavy i klíčová slova.
Kde tento přehled nalezneme?
Ať jste v jakékoliv úrovni účtu, označete políčka pro jednotlivé entity, které chcete porovnat. V horní části tabulky vyberte tlačítko Podrobnosti a z rozbalovacího menu zvolíte možnost Všechna, nebo Vybraná.
Přehled se negeneruje pro všechna zobrazení, ale jen z několika procent dostupných zobrazení.
Co znamenají jednotlivé sloupce?
Doména viditelné adresy URL - zde se nachází informace o adrese inzerenta. Díky tomu znáte vaše jednotlivé konkurenty.
Podíl zobrazení - procentuální vyjádření počtu zaznamenaných zobrazení ze všech možných zobrazení. 100 % je nejvyšší možná míra. Nejčastější důvody proč nedosáhnete 100 % jsou špatné skóre kvality, omezení rozpočtem, nebo časové plánování.
Průměrná pozice - představuje průměrné pořadí vaší reklamy oproti ostatním. Jinak řečeno, vyjádření na kolikátém místě ve vyhledávání se vaše reklamy pohybují.
Míra překrytí - informace, která poukazuje jak často se zobrazila vaše reklama s reklamou jiného účastníka ve stejné aukci.
Míra vyšší pozice - udává kolikrát se reklama jiného inzerenta zobrazila současně s tou vaší a zároveň se umístila výše, než ta vaše.
Míra zobrazení v horní části části stránky - uvádí jak často se vaše reklama zobrazila v horní části stránky nad neplacenými výsledky.
Podíl s vítězným hodnocením - procentuální vyjádření případů, kdy vaše reklamy získaly vyšší hodnocení než reklamy z jiné domény.
K čemu nám tyto informace mohou pomoci?
Jednou z možností, jak naložit se statistikou aukcí je prezentace výsledků. V praxi to pak znamená, že díky těmto údajům lze odprezentovat klientovi jak si vedou jeho reklamy v porovnání s konkurencí, a také jakou konkurenci v on-line marketingu máme.
Druhý způsob, jak s daty naložit je při vytváření on-line kampaně a zapracovaní informací do nastavení kampaně. Můžete použít automatizovanou nabídku “Cílolvý podíl vítězných zobrazení”.
Tato strategie umožňuje vybrat, kterou doménu chcete ve výsledcích vyhledávání předběhnout a jak často. Google AdWords pak nastaví nabídky tak, aby bylo dosaženo tohoto cíle.
Funkcionalita této služby spočívá v situaci, kdy AdWords automaticky zvýší nebo sníží nabídky tak, aby vaše reklamy dosáhly lepších hodnocení než reklamy z jiné domény.
Pozor, výsledky stále závisí na skóre kvality!
Právě díky statistice aukcí získáte informace o vašich konkurentech, jejich umístění a jejich podílu vítězného zobrazení. Můžete pak vybrat konkrétní doménu, kterou chcete předstihnout.
Několik tipů závěrem:
1) při prvním použítí této strategie může tvrat až jeden den, než dojde k aktualizaci nabídek. Může trvat až 7 dní, než začne mít nastavená strategie výsledky.
2)pokud používají strategii Cílový podíl vítězných zobrazení dvě domény, budou se automaticky zvyšovat nabídky, až do maximálního limitu nabídky. Vyšší hodnocení reklamy získá účastník s nejvyšší nabídkou a skóre kvality.
Strategií, jak úspěšně nastavit on-line marketingovou kampaň existuje ještě mnohem více. Vše je velmi podrobně probíráno v našem rozsáhlém kurzu zaměřeném na on-line marketing .
Autor: Lukáš Pavelka