Ahoj, Lucko, jak se máš?
Ahoj Davide, děkuji za optání. Užívám si léta, i když letos bez pořádné dovolené :) Profesně a soukromě se mám jinak skvěle.
Jaká je nyní tvá profese a v jaké společnosti?
Načesaný název mojí pozice je Marketing and Product Manager ve společnosti Skinzone. Můj záběr práce je ale široký, mám na starosti nákup zboží v zahraničí, listing nových produktů, různou operativu a do toho se nyní nově přidal online marketing. Jsem ráda, že mi majitel firmy dal takovou příležitost. Mohu pracovat samostatně a dělat to, co mě baví a tím je zejména digitální marketing.
Proč jsi se rozhodla studovat náš kurz internetového marketingu - Manažer pro internetové projekty?
Znám vás už víc, jak 5 let, ještě z doby, kdy jsem podnikala a měla vlastní e-shop a kamennou prodejnu. Trápila jsem se s PPC a online marketingem a potřebovala nějaký komplexní kurz. Našla jsem vás, ale čas dozrál právě po víc, jak 5ti letech. V zásadních věcech se dlouho rozhoduji, ale pak do toho praštím z hodiny na hodinu. A tak to bylo i v tomto případě. Líbilo se mi, že jako jediní máte opravdu komplexní kurz internetového marketingu a za velice slušné peníze. Žádné povrchní tlachání za šílené sumy, ale příklady z praxe a reálné účty. Dost přispěly i početné kladné recenze.
Jak se ti kurz líbil?
Jsem nadšená! Stále kroutím hlavou nad trpělivostí lektorů a nad tou energií, co do předávání informací vkládali. Nebyla otázka, na kterou by neznali odpověď. Vždy byli a JSOU ochotní být nápomocni na mailu a reagují skoro obratem. Tebe Davide podezírám, že nejsi člověk, ale chodící online encyklopedie, které nikdy nedojdou baterky :) Kurz pro mě měl i sociální přesah. Sešla se skvělá parta a s pár lidmi jsme v pravidelném kontaktu a scházíme se. Zároveň vzájemně využíváme svých profesí, protože někdo má stěhovací firmu, jiný se pohybuje v hypotékách, další je odborník na kosmetiku. A to se hodí.
Co bylo pro tebe na kurzu nejobtížnější?
Jednoznačně posledních 60 minut v každém lekci. Večer po práci mi už mozek nedokázal bdít nad tunami informací od lektorů :)
Jak jsi využila (využíváš) vědomosti, které jsi na kurzu získala?
Už během kurzu jsem je bohatě využívala a postupně mi potvrzoval mé domněnky. Ve firmě jsme měli externího PPC specialistu, který se své práci nevěnoval tak, jak měl, ale nebyla jsem si 100% jistá. Po kurzu jsem majiteli firmy připravila podrobnou analýzu a návrh na změny. Dal mi svoji důvěru, všechny změny se opravdu odehrály a v současné době se starám o PPC a bedlivě sleduji, co lidi hledají, jak reagují a co funguje. Tohle bych bez kurzu nikdy nezvládla. Samozřejmě online marketing je obrovsky široký obor, zdaleka nejsem na vysoké úrovni. Takže neusínám na vavřínech a stále čtu články, sleduji videa, šťourám se v účtech. Kurz je skvělou příležitostí, jak se nakopnout, ale dál už je na každém, aby vědomosti nabaloval a šel pořád dopředu.
Byla jsi spokojena s přístupem lektorů při kurzu a po jeho dokončení?
Jak už jsem zmiňovala výše, lektoři byli skvělí. Pro mě je velice důležitý i slovní přednes a tady to bylo na jedničku. Byli vtipní, dokázali vždy pomoci a odpovědět i na naše hloupé dotazy. Stejně tak je pro mě nepostradatelná i podpora po kurzu, protože člověk občas tápe a chce si to ověřit od profíků.
Doporučila bys tento kurz i ostatním zájemcům?
Rozhodně není nad čím váhat. Tato investice času a peněz se bohatě vrátí.
Co bys poradil lidem, kteří si ještě nejsou jisti, zda na kurz přijít či ne?
Jít do toho po hlavě. Není se čeho bát, lektoři se dokáží přizpůsobit tempu a úrovni znalostí všech studentů ve skupině. Ať už se chtějí online marketingu věnovat profesionálně nebo o něm mít jen hlubší znalosti a mít tak kontrolu nad externisty, tento kurz předčí jejich očekávání.
Online marketing je džungle a kurz výrazně pomůže se v ní neztratit.
Jak probíhá tvůj běžný den v práci?
Moje práce je různorodá, někdy je den klidnější, jindy je to zápřah. Ale když jdu kontrolovat kampaně, uvařím si kávičku a nic mě nesmí rušit :)
Chtěla by jsi na závěr čtenářům něco sdělit?
Jen bych upozornila, že kurz má také vedlejší účinky. Budete jím trochu "postižení" a při surfování po internetu uvidíte chyby v kampaních různých firem nebo naopak dokážete docenit, jak je mají vyšperkované. Uvidíte to, co jste dříve neviděli a dokážete přemýšlet více v souvislostech. Často se i zasmějete, když uvidíte kampaň, kde někdo zapomněl na vylučovací slova. No a nejspíš to zasáhne i vaše okolí, protože před nimi najednou začnete mluvit cizí řečí a budete chytří, jak rádio (slova mého šéfa).