Ahoj Iveto, jak se máš?
Ahoj Davide, mám se skvěle. Děkuji za optání .
Jaká je tvá profese a případně projekt kterému se věnuješ?
Již přes 20 let se věnuji marketingu. Pracovala jsem na nejvyšších pozicích. Jako marketingový ředitel, nebo manažer jsem působila jak ve výrobních firmách, tak ve službách. V minulém roce jsem se osamostatnila a začala pomáhat malým a středním firmám s marketingem.
Proč jsi se rozhodla studovat náš kurz digitálního marketingu Manažer pro internetové projekty?
Před 3 lety jsem jako marketingový ředitel společnosti Preciosa Beauty, začala spolupracovat s reklamní agenturou, která nám pomáhala s rozjezdem e-shopu. Do té doby jsme jako firma využívali klasický marketing i podporu prodeje. Cítili jsme však, že náš přístup musíme částečně přizpůsobit trhu.
Tato agentura byla skvělá a dokázala nám, že on-line marketing má velkou budoucnost. Ne, že bysme to předtím nevěděli, ale vědět a zažít jsou dvě různé věci .
Marketing pro mě najednou získal další dimenzi. Všechny aktivity, které jsme v onlinu dělali se dali změřit, vyhodnotit a případně postup popravit daleko rychleji, než to bylo u klasického marketingu. A to se mě začalo moc líbit. Začala jsem se sama vzdělávat, vstoupila jsem do různých online komunit, které se tématy online marketingu zabývaly a čerpala jsem informace. Nicméně jsem cítila, že jsou to jen útržky a já potřebuji komplexnější pohled na jednotlivá témata. Když jsem našla Váš kurz Manažer internetových projektů, neváhala jsem ani chvíli. Akorát jsem musela čekat, protože termín, který jsem chtěla byl vyprodán ☹ .
Jak se ti školení líbilo?
Jedním slovem skvělý!!! Na druhou stranu náročný. Úžasné na tomto kurzu je, že jsme měli přednášky od lidí z praxe. Fundovaní a trpěliví lektoři. Komplexní ucelené témata. Kurz mi doplnil ty mezery, které jsem měla ze samostudia, udělal kompletní přehled o tom, co on-line marketing vlastně je a co k němu patří.
Musím opravdu říct a není to nadnesené, že tento kurz odstartoval mou další marketingovou karieru a to doslovně!
Co bylo pro tebe na školení nejobtížnější?
Zvládnout pochopit a zapamatovat si co nejvíce informací. Bylo jich hodně. Kurz byl velmi intenzivní. Od rána do odpoledních hodin intenzivní studium s praktickými ukázkami. Každý den jsem byla vyčerpaná a unavená, ale neuvěřitelně nadšená!
Jak jsi využila (využíváš) vědomosti, které jsi na kurzu získala?
Jsem z libereckého kraje. Tady ten marketing je opravdu ještě malé dítě. Firem, které marketing plně využívají je málo. Střední a malé firmy vůbec. Digitální marketing včetně sociálních sítí je pro ně skoro tabu. Nemají na to čas, nebo nechtějí?? Takže jsem je začala oslovovat s nabídkou pomoci v této oblasti. Překvapilo mě, že to není tak ztracené. Teď pracuji s několika zákazníky a popravdě, nenudím se. Žiji si svůj profesní sen.
Byla jsi spokojena s přístupem lektorů při kurzu a po jeho dokončení?
Rozhodně. Nakonec jsem to už několikrát řekla. Co musím velmi ocenit je hlavně péče po ukončení kurzu. Samozřejmě když začínáte, máte hodně informací, ale systémy občas nepracují dle představ. Nejdou nastavit, jak jsme se učili a vy nevíte jak dál. Ptáte se v diskusních skupinách, ale ne vždy dostanete to, co potřebujete. Protože ze školení jsem znala Davida, začala jsem ho kontaktovat a on, i když jsem byla jedna z 1000 – ce, která prošla jeho kurzem, si pokaždé našel čas a pomohl mi. Ne jednou. Tento suport, jsem opravdu nečekala. Navíc má množství video kurzů, kde velmi detailně rozebírá jednotlivá témata, a to mi neskutečně pomáhá.
Doporučila bys tento kurz online marketingu i ostatním zájemcům?
Rozhodně!!!
Co bys poradila lidem, kteří si ještě nejsou jisti, zda na kurz přijít či ne?
Pokud to myslí s internetovým marketingem vážně, nebo pokud chtějí nastartovat svůj e-shop a plnit si svůj podnikatelský sen, tak určitě jděte do toho.
Jak probíhá tvůj běžný den v práci/podnikání?
Ráno vstanu, dám si kafe. Podívám se na e-maily. Naplánuji si, co musím stihnout a začnu pracovat. Práce je pestrá, protože potřeby klientů, jsou různorodé . Plánuji a realizuji komunikaci na sociálních sítích včetně výkonnostního marketingu. Rozjíždím jejich e-shopy takže komplexně zajišťuji celou realizaci ve spolupráci se svým teamem spolupracovníků, jako jsou grafici, IT, administrátoři, korektoři atd. Sama dělám analýzy konkurence, abysme projekt nastavili co nejlépe. Následně připravuji analýzy klíčových slov, a píšu textace na weby nebo jejich blogy, aby se služby mých zákazníků, dobře vyhledávaly.
Pomáhám firmám proniknout do zahraničí nejen přes Facebook a Instagram, ale i LinkedIn . Práce je opravdu hodně a mě je líto, že den nemá minimálně 48 hodin .
Na, kterých projektech v tuto chvíli pracuješ?
Z těch větších projektů bych zmínila společnost TIAMI, která prodává šperky s lab-grown diamantů. Tam zajišťuji kompletní marketing on-line i offline. Pomáhala jsem s komunikací na sociálních sítích včetně výkonnostní reklamy na sociálních sítích ve SPA RESORT LIBVEDA. Nebo on-line i ofline marketing ve společnosti ELITE BOHEMIA, nebo BLAŽEK GLASS a další.
Chtěla by jsi na závěr čtenářům něco sdělit?
Pokud máte svůj sen, nebojte se za ním jít. Není to jednoduché, ale rozhodně to stojí za ten pocit, že si žijete podle svých vlastních pravidel.
Iveta Burkoňová | Freelancer