Je tomu několik týdnů, kdy se v Google AdWords objevily rozšířené textové inzeráty, viz náš článek "Rozšířené textové reklamy Google AdWords". Nyní přišla na řadu nová responzivní reklama do obsahové sítě Google. Je skvělé, že se v online marketingu a v online nástrojích stále něco děje.
O co jde tentokrát? Responzivní reklama se může zobrazovat jako textová nebo grafická, a tak se hodí téměř do všech dostupných reklamních prostorů. Díky nativním formátům dobře ladí i s weby majitelů stránek.
Zásadní změna oproti standardní inzerci je v tom, že do reklamy lze přidat logo i obrázek.
Pojďme se podívat blíže.
Začínáme obrázkem. Výhodou je, že máme na výběr několik možností, jak do reklamy obrázek přidat. Buď dáme oskenovat web, nebo obrázek nahrajeme sami, případně využijeme některý z ilustračních obrázků. Stejně tak přidáme i logo.
Krátký a dlouhý nadpis. Do těchto řádků sdělíte uživatelům hlavní informaci. Díky responzibilitě reklamy, tedy její přizpůsobivosti, se zobrazí buď krátký nebo dlouhý nadpis, podle toho který se vejde. Zásadní rozdíl je v délce textu. Máte k dispozici 25, resp. 90 znaků.
Do popisu pak uvádíme další informace k nadpisu a hlavně nezapomínáme vybízet uživatele k akci. Máme k dispozici 90 znaků.
V políčku obchodní název se nachází jméno nebo web naší firmy. Může se zobrazovat také v textu reklamy. Opět máte k dispozici 25 znaků.
Cílová URL je stránka, kam se uživatel dostane po prokliku reklamy.
Náhled responzivní reklamy
Zásadní otázka ovšem zní, jaké budou výsledky této reklamy? Bude účinější než standardní textová reklama, kterou supluje?
Pokud si responzivní reklamou nejste stále jistí, můžete využít rozšířenou textovou inzerci, tak jak jste zvyklí. Nicméně online marketing je o testování a co může být lepší, než testovat novinky? :)
Autor: Lukáš Pavelka