Díky geografickému přehledu lokalit můžeme zjistit z jaké lokality fyzicky uživatelé na web přišli, nebo o které lokality projevili zájem. Pomůže nám to tak zjistit, v jakých částech světa (země) se daří reklamě dobře a kde je možnost investovat více kreditu a času k zefektivněnění propagace online marketingových kampaní.
Přehled lokalit nalezneme v nastavení kampaně -> oblasti -> zobrazit přehledy lokality.
Jaké informace nám přehled dodá?
Přehledy jsou rozčleněny do velmi podrobných úrovní - region, město, PSČ, okolí.
Díky detailním údajům můžeme získat informaci, že se zákazníci zajímají o jinou oblast, než ve které se fyzicky nacházejí.
Získejte údaje o vzdálenosti mezi místem, které spustilo reklamu a nejbližší adresou firmy
Jestliže používáte rozšíření o lokalitu, dostanete zpětnou vazbu o výkonu reklam s právě tímto rozšířením. Údaje budou uspořádany mezi místem, které spustilo vaši reklamu a vaší nejbližší adresou firmy.
Získáte tak data o tom, jak si vedou potencionálního zákazníci poblíž, nebo naopak v delší vzdálenosti, od vašeho obchodu.
Nakonec tak třeba zjistíte, že máte největěší míru konverzí 10 kilometrů od obchodu a pro tuto lokalitu ještě zvýšíte nabídky, protože uživatelé projevují větší zájem o vaše online kampaně.
Přehled vzdáleností
Abychom získali tento přehled vzdáleností, zvolíme následující postup:
Kampaně -> vybrat kampaň -> nastavit období -> karta Dimenze -> Zobrazení -> Vzdálenost
Zjistěte typ umístění
V přehledu “Co spustilo reklamu” lze přidat sloupec “Typ umístění”. Z tohoto sloupce zobrazuje zda se uživatel nacházel fyzicky v oblasti, nebo o ni projevil pouze zájem.
Toto je pouze jedna z možností jak zjistit lokální zobrazování reklam. Všechny další možnosti vyhodnocování online marketingových kampaní podrobně vysvětlujeme v široce zaměřeném kurzu na internetový marketing.
Autor: Lukáš Pavelka