Pro každou značku je velmi důležité její upevnění v povědomí zákazníků a zároveň oslovení nových potencionálních zákazníků. V online marketingovém nástroji Google AdWords je k dispozici zajímavá varianta - krátký video spot, takzvaný mikrospot.
Jedná se o videoreklamu, která však nesmí přesáhnout 6 sekund. Můžete se inspirovat našim krátkým spotem :).
Podívejme se na mikrospoty zblízka
Vytvoření kampaně
Jaké jsou reálné výsledky kampaně?
Testoval jsem účinnost mikrospotů na dvě rozdílná cílová publika. Na naše remarketingové seznamy a na nové uživatele. Cílem kampaně byla podpora značky Primakurzy.cz mezi návštěvníky našeho webu a zároveň zvýšení povědomí o značce pro další potencionální klienty.
Z hlediska ceny i počtu zobrazení reklam vyhrávali noví uživatelé. Zde jsem se v průměrným CPM dostal na částku kolem 10 Kč, zatímco u remarketingu bylo potřeba zaplatit 30 Kč/tisíc zobrazení. Na druhou stranu remarketingové publikum generovalo dvakrát vyšší míru CTR.
Zároveň je zajímavé srovnání v Google Analytics, kde je vidět zvýšená návštěvnost z organického vyhledávání a directu na název značky, za období spuštěné kampaně a bez spuštěné kampaně.
Za celkovou propagaci jsme utratili částku v řádu stokorun.
Závěr
Existují různé predikce a analýzy, že se bude online marketing posouvat směrem k videu, proto jsou mikrospoty zajímavým řešením.
Navíc, těmito krátkými videi můžeme vyřešit i současnou hektickou situaci, kdy je vše zrychlené a uživatelé jsou přesyceni různými klasickými formáty reklam. Ani výroba těchto spotů není finančně nákladná.
Osobně doporučuji tento formát reklam, aspoň v testovacím provozu, vyzkoušet a vyhodnotit.
Autor: Lukáš Pavelka