Možná navrhujete webové stránky, možná dokonce pracujete přímo s WordPressem, ale i v tomto případě je možné, že nejezdíte na takzvaný WordCamp.
WordCamp je komunitou organizovaná konference zaměřená na publikační platformu Wordpress. Tyto akce jsou organizovány, placeny a navštěvovány místními komunitami uživatelů a vývojářů Wordpressu. První WordCamp se konal v San Franciscu v roce 2006 a od té doby se neustále rozrůstá do dalších měst.
Protože chceme účastníkům našich kurzů TWS a Wordpress nabídnout co možná nejaktuálnější informace z oblasti vývoje, marketingu, bezpečnosti, designu a SEO, jezdíme na každý WordCamp, který se v Česku pořádá. Ten poslední se konal v sobotu 26.10.2019 v Brně.
WordCamp Brno, celkově již osmý WordCamp v České republice, nabídl skvělý program, který zahrnoval přednášky z různých oborů. Program byl rozdělen do několika hlavních proudů. V prvním sálu kongresového centra byly přednášky o UX designu, SEO, Marketingu nebo Právních úskalích při tvorbě obsahu. Další sál byl zaměřen na Vývoj webu, optimalizaci a správu WordPressu. Nakonec tu byl třetí sál, ve kterém probíhaly workshopy.
Obsah je jedna z nejdůležitějších věcí na webových stránkách, ale pokud nechcete porušovat zákony, je potřeba se trochu orientovat v právu a věnovat se nově vznikajícím vznikajícím zákonům. Petra Dolejšová - advokátka a jednatelka AK eLekag začala den skvělou přednáškou. Přestože by se mohlo zdát, že bude lekce práva po dvouhodinové cestě z Prahy do Brna únavná, nebylo to tak. Petra nás svým energickým výstupem skvěle nakopla. Dozvěděli jsme se aktuální informace o autorském zákonu a nově vznikající evropské směrnici o ochraně práv v digitálním prostředí ( článek 11 a 13 ).
Davida Dirbáka měl podle svých slov mluvit o tom “proč jsou weby tak ku*evsky drahé”. Naceňování projektů je věc, ve které se dá udělat spousta chyb. Často se taky stává, že si naložíte více práce, než zvládnete a díky tomu jste pod neustálým tlakem a pokud nestíháte plnit termíny, budou vaši klienti velmi nespokojeni. David nám představil způsob, kterým pracují v agentuře Pábení. Jedná se o metodu Double Diamond .
Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces a nedá se pouze vypnout a zapnout. Google vyhledávač se neustále zlepšuje a dokáže zobrazit relevantní výsledky bez toho, aby bylo nutné kliknout na odkaz, který vede na stránku s informacemi, ale to neznamená, že nemá smysl řešit SEO. Martin Šimko, SEO specialista na volné noze, nám ve své přednášce vysvětlil, že SEO je a bude pořád důležité a že není dobré spoléhat pouze na PPC kampaně. Navíc zdůraznil, že je dobré si občas vygooglit své jméno.
Po dopoledním programu náš čekal chutný oběd a nálož dalších informací. Daniel Nytra se ve své přednášce věnoval email marketingu, který má stále místo v marketingu a dokonce je jedním z nejlevnějších a nejúčinnějších marketingových nástrojů. Následoval Marek Čevelíček - UX designér, který nám ukázal nejčastější chyby, které se neustále na webech opakují.
WordCamp Brno byl nabitý užitečnými informacemi a skvělou atmosférou, přátelskými lidmi a výborným cateringem. Největší hodnotu podobných událostí jsou osobní kontakty, které můžete navázat i na závěrečné afterparty. Jsme rádi, že jsme se jako zástupci primakurzů mohli zúčastnit této akce a potkat se tam s několika našimi bývalými studenty.
Díky podobným akcím jsme schopni do našich kurzů Tvorba webových stránek a Kurz WordPress přinášet aktuální informace z mnoha oblastí. Děkujeme pořadatelům za rozšiřování komunity. Pokud jste ještě žádný WordCamp nenavštívili, měli byste to změnit. Nejbližší akce se koná v Praze 29. 2. 2020. My tam určitě budeme.
Tápete ve WordPressu? Mrkněte na naše 64 hodinové školeni WordPressu v Praze, které vás naučí WordPress od A do Z.