Při vytváření reklamních inzerátů do vyhledávací sítě Google je naším cílem zabrat první místa a být tedy co nejvíce vidět. Inzerce v síti Google je silným pomocníkem každého, kdo se chce věnovat efektivně online marketingu.
V tomto článku nám půjde o situaci, kdy uživatel napíše vyhledávací dotaz, a my chceme, aby se naše reklama zobrazila mezi hlavními inzeráty.
Nyní má Google 4 top inzeráty, dříve měl 3.
V našem modelovém případě uživatel napsal dotaz rekvalifikační kurzya zobrazily se mu reklamy.
Nejprve si ve zkratce osvěžíme postup výroby reklamy do Vyhledávací sítě Google, pomocí nástroje Google AdWords.
Založíme novou kampaň typu pouze Vyhledávací síť a projdeme nastavením kampaně. Jako jistý standard bychom měli brát vyplnění co nejvíce možností rozšíření reklamy. Tyto rozšíření sice Google uvolňuje dle svého uvážení. Nicméně pokud se reklama umisťuje na top pozicích, Google tyto rozšíření zobrazuje raději, díky čemuž se stává reklama ještě více dominantní. Respektive lze i z druhé strany říct, že Google inzerci s rozšířením jistým způsobem zvýhoďnuje.
Bezprostředně po založení kampaně přichází na řadu vytvoření první sestavy, výběřu klíčových slov a vyplnění textové inzerce.
Tolik v rychlosti proces výroby od kampaně po inzerci.
Nyní však nastává druhý díl práce s inzercí - potřebujeme ji dostat mezi hlavní inzeráty na první stránce vyhledávání.
Jedním z výrazných pomocníků v tomto procesu je sloupec průměrná pozice.
Zde si zkontrolujeme pozici konkrétních klíčových slov ve vyhledávání Google. Čím více se průměrná pozice blíží 1, tím více nahoře se reklama na dané klíčové slovo zobrazuje. Pokud není sloupec Průměrná pozice vidět, stačí ho přidat přes položku sloupce ->upravit sloupce -> výkon.
Pozice je určena podle hodnocení reklamy v aukci. Toto hodnocení vzniká kombinací nabídky, složek skóre kvality (očekávaná míra pokliku, relevance reklamy a dojem ze vstupní stránky) a očekávaného rozšíření.
Teorii máme za sebou a nyní k praxi.
První faktor, který ovlivníme je textace reklamy. Google má rád, když se v nadpisu, textu a viditelné URL reklamy objeví klíčové slovo. Například reklamu chceme spouštět na klíčové slovo [rekvalifikační kurzy]. Reklama může tedy vypadat takto:
Pozn. je potřeba vzít na vědomí způsob zobrazování reklamy ve vyhledávací siti Google. Máme-li v prvním popisném řádku na konci tečku, může se tedy první popisný řádek natáhnout do nadpisu s pomlčkou a reklama by nevypadala dobře, neboť by se dvakrát za sebou zobrazovalo stejné klíčové slovo. Nezapomeňte také na nové rozšířené reklamy, o kterých jsem psal zde.
Dojem ze vstupní stránky je závislý na stránce, kam uživatel vstoupí po prokliku reklamy. AdWords vstupní stránku posuzuje. Měla by tedy odpovídat danému klíčovému slovu. Příkladem nám bude klíčové slovo [online marketing],ideálně by vstupní stránka měla vypadat https://www.primakurzy.cz/kategorie-kurzu/internetovy-marketing. V URL je obsaženo klíčové slovo a zároveň v textaci webu se lze pohodlně o internetovém marketingu dočíst.
V další fázi musíme ovlivnit očekávanou míru prokliku - CTR. Zde přichází na řadu i práce s cenovou nabídkou CPC, čímž jdou ruku v ruce dva poslední faktory.
CTR lze získat pouze jediným způsobem. Uživatelé Vám budou na reklamu reagovat - klikat. Nelze určit šablonu, podle které reklamu napsat. Je tedy důležité vytvořit reklamu velmi poutavě a zároveň musí obsahovat klíčová slova. Určitě se hodí do reklamy uvést patřičné benefity, či výhody, které nabízíte. Musíte však vzít v potaz, že máme do textace reklamy omezené počty znaků.
Poslední faktor je tedy práce s cenovou nabídkou (CPC). Na úplném začátku nabídneme minimální částku za spuštění klíčového slova. Reklama se nyní nebude zobrazovat na hlavních pozicích. Musíme vyčkat, až získáme prokliky a tedy i CTR, a posléze zvýšíme o několik korun CPC. Tím dosáhneme toho, že naše klíčové slovo bude mít CTR a zároveň bude i pro zajímavé pro AdWords svou nabídkou. Nebo nemáme čas čekat, tak cenu rovnou od začátku navýšíme tak, aby nabídka byla pro aukční systém zajímavá.
Po těchto úpravách Vašeho inzerátu a klíčového slova by měla jít pozice rapidně nahoru.
Stačí tedy takto upravit všechna klíčová slova a reklamy. Rozhodně nelze ovlivnit stovky klíčových slov, ale vyplatí se vybrat si ty nejpodstatnější a těmto se soustavně věnovat. Zároveň se nemá cenu snažit o úpravu pozic pro všechny shody, ale hodí se k tomu nejlépe slova v přesné shodě. Tato optimalizace se hodí pouze do Vyhledávací sítě.
A jak ovlivňujete pozice klíčových slov Vy? Budeme rádi, když nám pošlete své názory.
Autor: Lukáš Pavelka