- 

Clickfraud

Že jste o něm nikdy neslyšeli? Například na blogu Skliku najdete definici, která říká, že se jedná se o podvod s kliky, který je definován jako "jakékoli klikání na reklamu inzerentů, které není vedeno zájmem o inzerovaný produkt nebo službu". Tým Seznamu zde také prozrazuje, jak jej řeší a nabízí rady, jak mu předejít.

Obecně lze říci, že existují dva důvody, proč ke clickfraudu dochází:

1) Provozovatel partnerského webu (Skliku či Google AdSense), vyklikává inzeráty v obsahové síti, které se objevují na jeho webu, s cílem zvýšit svůj zisk - z každého kliku na libovolný inzerát, který se na jeho stránkách uskuteční, totiž získává provizi. Cíl je tedy jasný – finanční zisk.

2) Konkurenční firmy nebo jednotlivci vyklikávají inzeráty ostatních firem s cílem způsobit jim finanční ztráty. Produkují kliky, které pouze konzumují jejich budget, a nepřináší žádné konverze.

Detekovat clickfraud není jednoduché. Pomocí Google Analytics se tomu můžete trochu přiblížit, ale naprosto transparentního řešení nedosáhnete. Existují však například placené nástroje (např. Xiona Tracking system), které generují jasné reporty. Máte s nějakým zkušenost? ;)

 

Image courtesy of David Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net