Cílit na mobilní aplikace z Google AdWords?

Při vytváření on-line marketingových kampaní si vždy klademe otázku, jak zajistit jejich nejvyšší efektivitu.

V tomto článku přinášíme tip, jaký je rozdíl mezi cílením kampaní do mobilních aplikací a nebo pokud budou kampaně bez nich. Cílení se týká pouze reklam v obsahové síti Google.

Na začátku si řekněme, v jakých umístěních se reklamy zobrazují.

  • weby v obsahové síti

  • mobilní aplikace

  • vsunutý obsah do mobilních aplikací


Abychom dokázali rozdíl mezi cílením reklamy do mobilních aplikací, nebo bez nich, vytvořili jsme dvě testovací kampaně. V každé byla sestava s cílením na stejné zájmy.

V nastavení první kamaně byly zapnuté mobilní aplikace, ve druhé nikoliv.

Kde zjistit výsledky zobrazování?

Nejprve musíme vždy zjistit, kde se reklamy zobrazovaly. Tuto informaci najdeme úrovni reklamní sestavy-> karta obsahová síť -> záložka umístění

Jak zní vyhodnocení?

Při pohledu na obě kampaně je zjevný rozdíl v umístění. Pakliže jste nevyloučili mobilní aplikace, drtivá většina reklam se zobrazila právě v nich a na webech se reklamy zobrazovaly zcela minimálně.

Možná si řeknete, že je to jedno, hlavně, že se reklamy zobrazily a generovaly návštěvy na web. Ale...

Vyhodnocení nám prozradilo, že byl markantní rozdíl v CTR (prokliky/zobrazení reklamy *100) mezi umístěními v aplikacích versus na webech. A to až 4násobně ve prospěch aplikací.

  
Umístění-weby

Proč vyloučit mobilní aplikace?

Dle argumentů, které jsem popsal výše se zdá cílení do aplikací jako efektivní.

Má to ovšem na druhé straně své ALE.

Hlavním nevýhoda těchto reklam je jejich umístění v konkrétní aplikaci. Často jsou lišácky umístěné blízko ovládacích prvků na displeji, takže na ně uživatelé klikají v mnoha případech omylem.

Také se může stát, že reklama uživatele překvapí v nejméně vhodný okamžik při práci s aplikací, takže opět dojde neúmyslnému kliknutí.

Toto jsou hlavní důvody kliků na reklamy. Výhodné je to pro provozovatele aplikací, nikoliv pro inzerenta.

Jak vyloučit cílení na mobilní aplikace?

Existují dvě možnosti.

1. Při nastavení kampaně odškrtnout v možnostech mobilních zařízení aplikace


2. V nastavení sestavy přidáme vyloučené umístění. Lze si vybrat, zda bude vyloučení na úrovni kampaně, či sestavy. Kažodpádně, do vyloučeného umístění přidáme adresu adsenseformobileapps.com.

Zaujala vás tato problematika? Mrkněte na naše školení online marketingu, kde je obsažena i komplexní problematika Google AdWords.

Autor: Lukáš Pavelka