Jedná se o profesionální certifikaci nabízenou přímo společností Google. Každý, kdo se věnuje online marketingu si tak může ověřit své získané znalosti. Testy se skládají z ověření znalostí nejen základního, ale především pokročilého užívání služby AdWords.
Každý, kdo zvládne certifikaci, prokazatelně dokazuje své nejen teoretické, ale i praktické znalosti, jelikož je spousta otázek stavěna právě na zkušenostech s praktickým užíváním služby AdWords. Certifikát je dobré prezentovat i potenciálním klientům nebo zaměstnavatelům, aby měli jistotu, že certifikovaná osoba/firma je na online inzerci skutečným odborníkem.
Další výhodou je získání certifikátu Google Partners. Každý, kdo má agenturu zabývající se online marketingem, může své firmě získat odznak oficiálního Google Partnera. K tomuto odznaku je jednou z podmínek právě složení Google AdWords zkoušek a získání certifikátů.
Certifikace se skládá z několika testů, přičemž každý je zaměřený na jinou síť Google AdWords. Pro získání certifikátu je nutná nejen znalost všeobecných znalostí online inzerce, správy a optimalizace PPC kampaní, ale i pokročilé postupy při vytváření a měření kampaní.
Certifikační testy je potřeba dělat každý rok znovu. Vzhledem k rychlému vývoji trendů v online marketingu je nutné se neustále vzdělávat a držet krok s veškerými novinkami. Proto je zapotřebí dokázat, že si nenecháme nic uniknout a naše odbornost na online inzerci je stále aktuální.